Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan någon göra mig lite klokare på detta? Som ni ser försöker jag boka ARN-CPH-GDN- open jaw -WAW-CPH-ARN. När jag applicerar 2-4-1 på detta går priset från 60' till 50' poäng (och inte 30'). Har jag missat något eller är det sas it som spökar?

Capture2.PNG Capture.PNG
 

Dr. Miles

Expert
Kan någon göra mig lite klokare på detta? Som ni ser försöker jag boka ARN-CPH-GDN- open jaw -WAW-CPH-ARN. När jag applicerar 2-4-1 på detta går priset från 60' till 50' poäng (och inte 30'). Har jag missat något eller är det sas it som spökar?

Visa bifogad bild 43319 Visa bifogad bild 43322
Amex 2-4-1 rabatt fungerar bra för mig. Jag vet dock inte vilka flygningar du har valt.
Det är också för 2 personer i SAS Plus.

Det konstiga är dock att det står 50.000 poäng utan rabatt min med men sedan står det 30.000 poäng för hela resan. :confused:

Jag använder Windows 7 + Opera 12.

Screenshot20151028_03.png
 
Amex 2-4-1 rabatt fungerar bra för mig. Jag vet dock inte vilka flygningar du har valt.
Det är också för 2 personer i SAS Plus.

Det konstiga är dock att det står 50.000 poäng utan rabatt min med men sedan står det 30.000 poäng för hela resan. :confused:

Jag använder Windows 7 + Opera 12.

Testade med flera olika datorer/surplattor/mobiler/webbläsare och problemet kvarstod. Blev till att ringa Tallinn och det visade samma sak för dem! Efter lite övertygelse höll de med om att jag hade rätt och fick ändra poängsumman manuellt. Har jag någon fiende på SK IT kanske?
 

Filip

Medlem
Är det någon som vill ha möjlighet att boka 2 st i C: ARN-EWR 16 juni - ORD-CPH 6 juli? Tänkte det kan vara schysst att ge möjlighet till någon på forumet innan jag släpper biljetterna. I o m att det fortfarande är så långt till resedatumet så bör awardbiljetterna gå rakt ut till försäljning igen.

Det här är lite utanför forumtråden men tänkte att det kanske inte var värt att skräpa ned med en ny tråd :).
 
Hej. Mitt första inlägg här! Jag har dock varit inne och läst här väldigt mycket under senaste året då jag börjat resa en del i jobbet. Försöker boka en resa med SAS i ekonomi till LAX sedan hem från EWR i business. Detta ska bli 30 000p + 50 000p = 80 000p. När jag försöker boka denna med min voucher så står det att jag behöver 100 000p. Det kanske ska vara så om jag blandar ekonomi och business? Någon som vet?

mvh Linus
 

fcx

Medlem
Hej. Mitt första inlägg här! Jag har dock varit inne och läst här väldigt mycket under senaste året då jag börjat resa en del i jobbet. Försöker boka en resa med SAS i ekonomi till LAX sedan hem från EWR i business. Detta ska bli 30 000p + 50 000p = 80 000p. När jag försöker boka denna med min voucher så står det att jag behöver 100 000p. Det kanske ska vara så om jag blandar ekonomi och business? Någon som vet?

mvh Linus

Hej och välkommen!

Det stämmer att om du blandar flera klasser på samma resa så får du betala för den högsta av dessa klasser på hela resan. Alternativet är att boka som två enkelresor, men då behöver du två vouchers...
 

Emme

Medlem
Vad jag kan se finns det bara resor i mitten på mars. Är det en bugg i SAS system eller är alla bonusresor mellan ARN - LAX slut resten av 2016? Försöker boka två vuxna och två barn omdet nu kan bero på att det inte finns 4 bonusplatser på något flyg.
 

RickardG

Medlem
Ja fyra platser på samma flyg är högst sannolikt slut nästan hela 2016. Jag testade med en plats och då finns det rätt mycket kvar.
 

Emme

Medlem
Trist, tappar lite mening att ta en 2-4-1 på två vuxna och använda poäng och sedan betala 10-15 000 kr t/r för sina två kids på samma resa men det kanske är medvetet av SAS att inte erbjuda bonusflyg för familjer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen