Senaste nytt

Finnair och Japan Airlines matchar Malev Duna Club

Jacob

Medlem
En liten överaskning kom med på köpet också:

Det var fantastiskt trevligt, och något som innebär att jag definitivt kommer försöka åka med Finnair så ofta jag kan. Någon som vet hur man utnyttjar dessa vouchers?
Det där var tänkt att bli min nästa fråga till den som först fick igenom status matchningen.
Jag visste att man som Finnair guld fick ett antal uppgraderingsvouchers men var inte säker på om man fick detta med en matchning.

Om jag minns rätt får man uppgraderingarna bekräftade i förväg och om jag minns ytterligare rätt kan man använda två shorthaul vouchers till en longhaul uppgradering.
 

Dr. Miles

Expert
Om jag minns rätt får man uppgraderingarna bekräftade i förväg och om jag minns ytterligare rätt kan man använda två shorthaul vouchers till en longhaul uppgradering.

Det verkar stämma. Däremot 4 Europa upgrade voucher mot 1 Longhaul upgrade.

Finnair Plus Gold
Gold tier benefits in brief:
  • Four one-way travel class upgrades, which you can use on any Finnair scheduled flight to a European destination.
  • The option to exchange your four European travel class upgrades for a one-way long-haul upgrade or a two-for-the-price-of-one Classic award flight.*

*With a two-for-one Classic award, you can purchase award flights for two people but pay the point cost of an award flight for one person. Two-for-one Classic awards are only available for scheduled one-way and return flights operated by Finnair and must be purchased using points only. Finnair Plus Junior flight awards cannot be purchased as two-for-one Classic awards.
 

David

Medlem
Nästan rätt, men inte fullt så bra.

www.finnair.com skrev:
The option to exchange your four European travel class upgrades for a one-way long-haul upgrade or a two-for-the-price-of-one Classic award flight.*

EDIT: för sent, AHO hann före...
 

gdaily

Medlem
Tackar, halvvägs framme alltså. Frågan är dock hur man använder dom, går det att uppgradear på nätet á la M&M eller måste man ringa in?
 

Jacob

Medlem
Sådär, och då är även jag Finnair guld. :)

Fantastiskt vad snabba de var på att svara. Skickar mailet klockan 10, får svar klockan 16.
 

Jacob

Medlem
Och tio minuter senare är jag även guld i systemet. Här går det undan!

Och även jag kan glädjas åt lite godsaker. :)

Finnair uppgraderingsvouchers.JPG
 
Toppen