Senaste nytt

Air France erbjuder ett nytt sätt att ta sig till Paris - Motorcykeltaxi

Jacob

Medlem
Trafiken i Paris kan vara ganska trög och besvärlig och därför erbjuder nu företaget Citybird i samarbete med Air France ett nytt sätt att ta sig från flygplatserna Charles de Gaulle och Orly till centrala Paris - med motorcykeltaxi.

Ett handbagage samt bärbar dator får man ha med sig under färden som företaget garanterar hålls skyddade oavsett väder.

En resa Paris-Charles de Gaulle med "vanlig motorcykel" ligger på 65 euro. Vid första online bokningen får man dessutom 5 euro rabatt.

Air France
 

Magino

Medlem
Smart för att minska kötiderna för affärsresande. Har inte Virgin en motorcykeltaxi eller liknande i London?
 

Sakoz

Medlem
Detta har funnits några år, jag var nära på att använda den servicen 2008 när det var tågstrejk i Paris.
 

agehall

Medlem
Jag brukar få betala mellan €60-75 CDG-Paris, så det där är ett mycket bra alternativ. Frågan är om man måste åka med AF för att använda dem, jag föredrar SK...
 

Dr. Miles

Expert
Jag åkte med motorcykeltaxi till Bangkok flygplats när det fortfarande log i Don Muang.
Jag försov mig och det var mitt i rusningstrafik så taxi skulle inte ha hunnit.

Det var inte lätt att åka motorcykel med backpack på ryggen...
 

Jacob

Medlem
Jag brukar få betala mellan €60-75 CDG-Paris, så det där är ett mycket bra alternativ. Frågan är om man måste åka med AF för att använda dem, jag föredrar SK...
Det var länge sedan jag åkte taxi mellan CDG och Paris.
Kommer man bara med ett RER tåg som går direkt mellan CDG och Gare du Nord så går det i princip lika snabbt med tåget, till en mycket lägre kostnad.

Kostar det så mycket som 60-75 euro med en taxi?
 
Toppen