Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

EAH

Medlem
Som tillägg så var bommen på EWR - ARN nyligen. Fullt i C så det gick inte heller att göra någon upgrade med miles.
 
Ska till Bryssel på fredag tillsammans med två kompisar. (ölhelg). De två flyger inte så ofta så provade Optiontown och det gick igenom. 39 EUR per skalle är helt ok. Grabbarna har inte så bra koll på lounger m.m så det blir kul att se deras reaktion på Arlanda. Lite bus måste man allt bjuda på.
 

Maja

Medlem
Uppgraderad från Go till Business på SK903 fredag 30 okt (ARN-EWR) €375
Grattis!

Kollade för min flygning 26/1 från CPH och där vill de ha €477!!!

Snacka om höjning! €394 resp €361 på hemvägen förra året i februari. Då la jag in om upgrade ca 6 veckor innan. Trodde i min enfald nu att om jag la in om OT så pass tidigt som 3 mån innan att det skulle vara ett bättre pris, men uppenbarligen inte.

Någon som har en teori om vad som gör att priset variera så kraftigt? Det är ju ändå betydligt mer "högsäsong" att åka nu i oktober än i januari...

2014 låg priset på €320 så det har stigit en hel del. Nya kabinen, eller?
 

011430121

Medlem
Någon som har en teori om vad som gör att priset variera så kraftigt? Det är ju ändå betydligt mer "högsäsong" att åka nu i oktober än i januari...
SAS är ett kommersiellt bolag och har nog gjort en marknadsanalys om vad vi konsumenter är villiga att betala, och sedan har SAS satt priset efter det.
Denna vinter så har ju en aktör på en linje mellan Sverige och USA lagt ner, vid mindre konkurrens så kan man ta ut ett högre pris.
Efter vad jag förstår så är det ingen här på BC som vet riktigt hur OT fungerar så kan vi nog bara fortsättnings vis spekulera/gissa angående OT.
Ha en trevlig resa.
 

Maja

Medlem
SAS är ett kommersiellt bolag och har nog gjort en marknadsanalys om vad vi konsumenter är villiga att betala, och sedan har SAS satt priset efter det.
Denna vinter så har ju en aktör på en linje mellan Sverige och USA lagt ner, vid mindre konkurrens så kan man ta ut ett högre pris.
Efter vad jag förstår så är det ingen här på BC som vet riktigt hur OT fungerar så kan vi nog bara fortsättnings vis spekulera/gissa angående OT.
Ha en trevlig resa.
Självklart håller de koll på läget. Återstår att se om priset sjunker något eller om det i stället bara ökar. Än så länge så lägger jag inte in om OT på denna flight till det priset. Kommer kanske bittert ångra detta i efterhand. ;) Blev bara så paff när en OT gick igenom nu i oktober för €375.
 

Flyerbandit

Medlem
Är det någon som har koll på hur snabbt Optiontown får in en ändring på en bokning i sitt system ?
Bokade om dag för hemresa för 2 dagar sedan, i SAS-appen blev det uppdaterat direkt, men hos OT ligger gammalt datum kvar fortfarande:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen