Senaste nytt

Arlanda - San Francisco - Boka biljetter för poäng + pengar fullflex business

Sakoz

Medlem
Funderar på om jag verkligen får 30% i poängrabatt som EB Diamond.

Hur många poäng får Ni lägga ut som EB Diamond på rutten Arlanda - San Francisco (ARN-CPH-SFO) med enbart skatter. Fullflex C Business biljett?

Hos mig står det 175.000 poäng + 971 SEK. Vilket det även gör för min kollega som är EBS, givetvis har han loggat in på sitt konto. SAS IT som är i farten igen?

Vidare; för denna biljett står det i reglerna "UNLIMITED STOPOVERS PERMITTED" innebär det att jag kan ändra biljetten i efterhand så det på utresan kan bli ARN-OSL-CPH-SFO och återresan exempelvis SFO-CPH-OSL-GOT-ARN (inom 24 timmars regeln). Givetvis tillkommer en del skatter vid denna ändring.
 

palmen

Moderator
87500 poäng per leg, så det blir 175.000 för tur och retur. Jag har dock inte alla dessa poäng så kan inte gå vidare i bokningen. Det där ser helt klart ut som ordinarie pris och sen borde de 30% dras av. Jag har dock ingen erfarenhet om när poängen ska dras av.

Testade att boka 1 leg som jag har poäng till och får inte upp att den ska dra av 30% när man går vidare. Förmånen antar jag är kvar i alla fall så det är väl bara boka och kräva poängen tillbaka sen, det borde SAS lösa på en gång kan jag tycka. Annars är det väl 24h öppet köp på alla biljetter så bara att avboka.
 

Sakoz

Medlem
87500 poäng per leg, så det blir 175.000 för tur och retur. Jag har dock inte alla dessa poäng så kan inte gå vidare i bokningen. Det där ser helt klart ut som ordinarie pris och sen borde de 30% dras av. Jag har dock ingen erfarenhet om när poängen ska dras av.

Testade att boka 1 leg som jag har poäng till och får inte upp att den ska dra av 30% när man går vidare. Förmånen antar jag är kvar i alla fall så det är väl bara boka och kräva poängen tillbaka sen, det borde SAS lösa på en gång kan jag tycka. Annars är det väl 24h öppet köp på alla biljetter så bara att avboka.

Är det någon med lägre status exempelvis EBG/EBS som kan göra samma försök? Eller bekräfta att rabatten ges i efterhand? Ringde kundtjänsten och direkt aktiverades min Agehall-Alert app i telefonen. Med andra ord bara massa svammel från kundtjänst i vanlig ordning.
 

obs

Medlem
Är det någon med lägre status exempelvis EBG/EBS som kan göra samma försök? Eller bekräfta att rabatten ges i efterhand? Ringde kundtjänsten och direkt aktiverades min Agehall-Alert app i telefonen. Med andra ord bara massa svammel från kundtjänst i vanlig ordning.

Ifølge SAS' hjemmeside koster en business full flex billet til USA 250.000 point t/r. Så de 175.000 point passer med at de 30% allerede er trukket fra.

Som EBG får jeg en pris på 200.000 point, hvilket passer med 250.000 - 20%
 

ekf

Medlem
Är det någon med lägre status exempelvis EBG/EBS som kan göra samma försök? Eller bekräfta att rabatten ges i efterhand? Ringde kundtjänsten och direkt aktiverades min Agehall-Alert app i telefonen. Med andra ord bara massa svammel från kundtjänst i vanlig ordning.
Jag har EBS och får upp 225000 poäng + 977 SEK för godtyckligt datum i slutet på november. Det ser ut att stämma med vad du fått upp. 225000/0,9 = 250000 .... 250000*0,7 = 175000
 
sasxx.jpg
 
Toppen