Senaste nytt

Hur bokar ni flygresorna i er Outlook?

Brandten

Medlem
En riktigt töntig fråga men satt hos kund idag när jag bokade min Las Vegas resa när jag börjar diskutera med en kollega som precis bokat resa till Florida (på tal om flygtider) hur vi bokar in dessa i Outlook.

När itinerary dyker upp på mailen brukar jag helt enkelt skapa en ny bokning och knappa in tiden som står, men med resultatet att man mitt under en flygning kan få påminnelse om att nästa flyg lyfter nu då den naturligtvis visas i Svenska tider
!
Såg då att man kan lägga till tidszoner på fältet datum/tid för att notera lokal tid när man landar/lyfter men då ser det lite stört ut i min "Svenska" kalender då flygningen ser ut att bli mycket längre/kortare än vad de egentligen är vilket har resulterat i att kollegor tidigare basunerat ut "VAAA ska vi flyga så där länge?!".

Bra fråga tänkte jag... hur gör ni?

Utan_Tidszoner.png Med_Tidszoner.png
 

Brandten

Medlem
.....vilket också var därför vi missade båtj#¤%# från Mariehamn tidigare i sommar. Hade ju bokat in tiden utan tidszoner vilket resulterade i att jag trodde den gick kl14 fast det var kl13.

Bokade in flyget med tidszon nu och då står det i min kalender att flyget hem går kl00:55 den 13/1 vilket kan bli intressant eftersom det egentligen går kl18:55 den12/1.

Tänker också på kalendern i mobilen som oftast inte har lika bra stöd för zoner när man tittar i kalendern även om man kan aktivera vyfunktionen i datorns Outlook. Dilemma det här...
 

sembl

Medlem
TripIt använder jag både privat och i jobbet som är integrerat i concur som vi använder. Smidigt som bara den. Skulle aldrig få för mig att lägga in något i outlook när det gäller flyg utan bara vilken kund och var i världen jag är.
 

nota bene

Medlem
På jobbet har vi ett delat googledokument som vi modifierar med vart vi håller hus...

Privat brukar jag använda ba97.com [en medlem på FT] där jag lägger in alla mina flygningar manuellt. Jag vet att det finns bättre verktyg för detta, men använder det mest av vana!
 
Toppen