BusinessClass
Redaktör
Vår medarbetare Paul J DeVries har rest med Cathay Pacific i førsta klass mellan Hong Kong och Tokyo. Läs om hans resa på vår engelska systersajt, BusinessClass.co.uk
Det här är bättre alternativ än att översätta texter med Google Translate.
Själv ska jag flyga med Cathay Pacific just på den här linjen om några veckor så ser jag fram emot flygningen i First class.
Och jag tar den sträckan fast omvänd i mitten på december.själv får jag vänta till 18 januari för den sträckan
Jag är kanske en av dem som aldrig i mitt liv kommer se insidan av en First Classkabin men tycker att reportaget är helt ok - liknar många andra recensioner. Lite ovanligt att inte kommentera maten men det var ju på det sättet skribenten reste. Jag tycker det oftast är bättre om recensenten inte reser enbart för att recensera - kanske var det så med herr DeVries. Tycker iallafall att detta var ett bra steg uppåt jämfört med vissa av hotellrecensionerna.Med all respekt men detta var inte bra alls, näst intill skamligt att ens publicera det som ett officiellt reportage på förstasidan. Det märks att skribenten inte har något större intresse för flyg och medvetet resande och på det stora hela känns det som om artikeln var skriven av vilken "cookie cutter" reseskribent som helst. Det kanske hade platsat i Vagabond eller liknande resetidning som riktar sig till folk som aldrig i sitt liv kommer att se insidan av en First Class kabin, men det är knappast något som resonerar hos den expert målgrupp som BusinessClass riktar in sig på.
Ingenting nämns om mat, dryck och service ombord. Visserligen åt skribenten innan flygningen, men i syftet för recensionen så känns det totalt idiotiskt att skippa måltiden helt och hållet. Ditt jobb är att recensera en flygresa, och då kanske det är bra att man tar del av hela upplevelsen för att skapa en fullständig bild av produkten.
Det nya redaktionsupplägget är en skam. Ta in folk som kan sin sak, eller lägg ner det helt.