Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

karho

Medlem
Nu blir det rätt långt off topic för tråden, men vad jag vet kan man ansöka om OT på alla bokningar som har en SAS opererad flight i sig, oavsett vem som utfärdat biljetten (SAS, United, Lufthansa etc.). Fungerade för en Lufthansa bokning jag har i höst med en flight som är bokad som LF, men är opererad av SAS.
 

Slinter

Medlem
Jag har sedan igår börjat få "session not found" lite då och då på ITA matrix. Inte sett det tidigare är det något vanligt fel?
 

bnr

Medlem
Jag har sedan igår börjat få "session not found" lite då och då på ITA matrix. Inte sett det tidigare är det något vanligt fel?
Det, tillsammans med diverse andra felmeddelanden, ploppar upp lite då och då... ibland bråkar ITA Matrix mycket, ibland inte alls.
Instabil backend antagligen.
 

Brandten

Medlem
Det var ju typiskt att man missade Dr. Miles senaste workshop men vem kan man kontakta för att boka en sådan där ITA Matrix Fare Construction (can be useful to travel agents)? Pratat med SAS som efter allt att döma ser ut som fågelholkar på andra sidan. "Kan du beskriva lite mer vad det är för koder?"
 

nota bene

Medlem
Vad är det du försöker boka?

En KOMPETENT resebyrå kan boka med den informationen - men att hitta kompetenta resebyråer är inte lätt. Jag brukar boka med bolaget i fråga per telefon - ibland är det lite agentroulette innan det blir rätt, men brukar gå att lösa. Dock är det att rekommendera att vara påläst själv med Matrix, Expertflyer och Fare rules...

När det gäller SAS tycker jag att Tallinn är kompetenta
 
Toppen