Senaste nytt

Söker Stockholm Toronto i C (eller F)

John Mack

Medlem
Nu börjar (bonus)biljetterna släppas till min planerade resa om ett år, till Toronto. Ska man försöka boka något närmaste tiden eller avvakta och hoppas att man hittar något bättre längre fram?


  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Toronto
  • När vill/behöver du resa ut? 16-19 sept (helst 17:e) 2016
  • När vill/behöver du komma hem? 27-29 sept
  • Hur länge vill du vara borta? se ovan datum
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business/(First)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (se nedan)
  • Vad är din budget? (per person) Poäng (2 för 1)
  • Vad är det viktigaste för dig? Restid, Max 1 byte i C, 2 i F
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

agehall

Medlem
Nu börjar (bonus)biljetterna släppas till min planerade resa om ett år, till Toronto. Ska man försöka boka något närmaste tiden eller avvakta och hoppas att man hittar något bättre längre fram?

Bonusbiljetter ska man alltid boka så fort man kan - de kan i princip alltid bokas om/avbokas senare.

Jag tycker dock det är svårt med dessa förfrågningar, för det är något helt annat än vad frågemallen var tänkt för. Det är dessutom så illa att om vi lägger en massa tid på att leta biljetter och postar det vi hittar så är risken stor att de är borta när du försöker boka dem tidigare. Därför är det bättre att du själv läser de guider som @Dr. Miles har skrivit om hur man söker bonusplatser och letar själv. Då är chansen större att det du hittar går att boka för din del.
 

Dr. Miles

Expert
På hemresan 2016-SEP-27 finns det Air Canadas Toronto->Köpenhamn och SAS Köpenhamn->Stockholm.

På utresan är det svårare att hitta om ditt krav är max 2 segment till Toronto i Business class.
Annars finns det SWISS Stockholm->Zürich->Bosotn + Air Canada Boston->Toronto på 2016-SEP-17.
 

Dr. Miles

Expert
Tack. Hittade du det via Uniteds hemsida?
Ja.
Observera att många flygbolage eller flygbolags bonusprogram inte tillåter bokning av bonusresor längre fram än 330/331 dagar.
Uniteds webbisda inte visar tillgänglighet på 2016-SEP-28 (när jag söker idag 2015-OCT-26) vilket jag antar att 330 dagars gränsen ligger.

Annars som @agehall säger, du kan läsa guiden och söka själv. Det är inte himla svårt att kolla, speciellt på Uniteds webbsida. :)

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

John Mack

Medlem
Stort tack igen. Dock verkar det inte funka att söka non-stop flight från alla dessa ställen, man får olika bytes alternativ.
 

Dr. Miles

Expert
Stort tack igen. Dock verkar det inte funka att söka non-stop flight från alla dessa ställen, man får olika bytes alternativ.
Så här ser det ut när jag klickar på Toronto.
Screenshot20151026_02.png
 
Toppen