Senaste nytt

Åker Swiss F om en vecka, tips?

SNIFF

Medlem
När jag landade på ZRH från ARN så var det bara någon meter till FCL sedan måste du transportera dig själv till rätt pir. Det tar lounge-personalen hand om.

Sedan ett litet tråkigt tips, skruva ner förväntningarna. Det är lätt att man blir väldigt besviken om man har hype:at det hela och något inte faller väl ut. Det förtar känslan från allt annat som är bra, men som fläckas av att man är besviken över en viss sak.
 

Senator

Moderator
Swiss First ombord en A330-300 som t.ex. den som används till Chicago är rätt trevligt. Men upplevelsen på marken i Zurich är inte av samma dignitet som t.ex. Lufthansa i Frankfurt. First Class (FCL) Loungen är "ok" men inte något "magiskt" ställe.

När du anländer från Arlanda är det normalt på gaterna A60 - A86. Därifrån går du till FCL. Från FCL kan du få bil till E-pieren till ett gemensamt område, men det är i alla fall mycket bättre än "muuuuuuuuuu tåget" ut dit ;)
 
Om en vecka bär det av med Swiss i F mellan ZRH-ORD. Första gången i F och förväntningarna är ganska höga. Kanske blir det en första reserapport kring detta för min del :) Några tips eller något att tänka på framför allt i ZRH? Var ligger F-loungen t.ex.? Kommer in från ARN till ZRH.
Swss F er bra, men helt ordinert. Servicen og maten er fin samt gode seter med behagelig pysjamas. Loungen i ORD er liten, men bra utvalg av mat etc. Du kan se frem til turen.
 

Stenis32

Medlem
Ok, tack för tipsen! Jag stod mellan att välja SAS Business eller A-klassbiljetten i F med Swiss för bara någon tusenlapp mer än SAS. Förväntningarna är väl mer på själva känslan av att flyga i F snarare än på själva produkten :) Pyjamas känns fantastiskt fånigt ;)
 

SNIFF

Medlem
Pyjamas är hur bra som helst. sitter i min nu; byxor från Thai F och piké från Swiss F.

Jag tycker du har gjort helt rätt i att ta Swiss F före SAS Business. Man ska prova på medan man fortfarande kan!
 
Toppen