Senaste nytt

Ethiopian Airlines: Buy One Get One Free

Pixel

Medlem
Jag fick svar via mail idag från Ethiopian Airlines. Om man bokade tex. en person den 18/6 med hemresa den 28/6 så kostar det 3892 kr + 2898 kr i skatter dvs 6790 kr. Om man istället bokade 2 personer så betalar person 1 fullt pris medan person 2 bara betalar skatter dvs. 2898 kr. Då kommer man ner på ca 4800 kr i snitt.
 

Palazzi

Medlem
Jag fick svar via mail idag från Ethiopian Airlines. Om man bokade tex. en person den 18/6 med hemresa den 28/6 så kostar det 3892 kr + 2898 kr i skatter dvs 6790 kr. Om man istället bokade 2 personer så betalar person 1 fullt pris medan person 2 bara betalar skatter dvs. 2898 kr. Då kommer man ner på ca 4800 kr i snitt.

Låter ju som en superdeal det också! 4800kr T/R till Seychellerna och 100% miles....:)
 

Palazzi

Medlem
Fast det gällde väl fortfarande knappast från Sthlm? Eller för den delen nånstans i centraleuropa...

Jag antog det i.om att de 6790kr ,som Pixel angett som pris för biljett A, är samma pris som jag sett från ARN..

När jag läser igenom tråden igen är jag väl dock mer inne på ditt spår....

För dem som är beredda att åka från DXB är det fortfarande en bra deal med ett snittpris runt 4.000kr. Till min förvåning tar både Etihad och Emirates nästan 8.000kr T/R AUH/DXB-SEZ, trots att sträckan "bara" är 2000 miles.
 

Pixel

Medlem
Jag antog det i.om att de 6790kr ,som Pixel angett som pris för biljett A, är samma pris som jag sett från ARN..

När jag läser igenom tråden igen är jag väl dock mer inne på ditt spår....

För dem som är beredda att åka från DXB är det fortfarande en bra deal med ett snittpris runt 4.000kr. Till min förvåning tar både Etihad och Emirates nästan 8.000kr T/R AUH/DXB-SEZ, trots att sträckan "bara" är 2000 miles.


I min mailkonversation med Stockholmskontoret har jag haft två datum uppe i juni och november. Samma pris bägge datumen. Ville jag preliminärboka så ville de ha resenärernas namn. Dock har vi inte pratat om någon annan stad än Stockholm. De har inte krävt att få veta från vilken av de 5 orterna jag vill resa från som den engelskspråkiga damen sa i telefon.

Tyvärr är det inte billigt med hotell på öarna.
 

Palazzi

Medlem
I min mailkonversation med Stockholmskontoret har jag haft två datum uppe i juni och november. Samma pris bägge datumen. Ville jag preliminärboka så ville de ha resenärernas namn. Dock har vi inte pratat om någon annan stad än Stockholm. De har inte krävt att få veta från vilken av de 5 orterna jag vill resa från som den engelskspråkiga damen sa i telefon..

OK, det verkar ju lovande Tyvärr verkar jag inte få tid över för en resa till Seychellerna de närmaste månaderna, mycket jobb nu..

Tyvärr är det inte billigt med hotell på öarna.

Också uppmärksammat det. Måste vara de dyraste snittpriserna jag sett.... Hilton verkar vara bästa alternativet iaf.
Måste boka lite nätter på Hilton snart, innan de degraderar mig till Silver... Fick nyss mail från dem om dubbla poäng också.
 

Palazzi

Medlem
Enligt en tråd på Flyertalk så gäller erbjudandet också deras businessclass (cloud 9). Hittade priser T/R i Business restricted 18-26 April för 15.294kr.... Sen tillkommer skatter på resande nummer två.... (2.896kr). Totalt alltså 18.190kr T/R för två personer (9.095kr/pers).

Resan bokas i D, och ger 200% miles till b.la Eurobonus, Miles & More, A3... 22.092miles, ger t.ex direkt A3 Gold....

Troligen årets billigaste interkontinentala Businessresa, och enligt Jacobs tidigare recension av Cloud 9 så ska det inte vara några väsentliga fel.....

Möjligen värt en egen tråd, så att informationen inte förbipasserar intresserade. 9100kr är trots allt både ett kanonpris på en businessclassbiljett, samt hittills billigaste sättet att få Star Alliance Gold.

Moderator får avgöra om det är läge för egen tråd :)
 
Last edited:

TjudöBoy

Medlem
Jaha då va resan bokad, drygt 18 000 sek T/R ARN - SEZ i Business för 2 personer! :cool:
Helt ok pris å så har man *A guld/A3 Guld kortet i en ask (me lite flyt så får frun EBS kort oxå). :D
Bokade en "Villa - Bay View Villa" å kom undan med "endast" drygt 100 €/dygn, verkar va det billigaste alternativet på denna holme...
Hilton hade för drygt 200€/natt vilket jag tycker e lite väl när man ändå bara ska sova där.
 

TjudöBoy

Medlem
Jag pratade med följande dam;

Worada Parayon
ETHIOPIAN AIRLINES, Kungsgatan 37111 56 Stockholm, Sweden
Tel: +46 8 440 2650, ops.ethiopian@telia.com

Det var dock inte det lättaste att få kontakt med ngn per telefon på kontoret i Stockholm!:(
Jag hamnade å ringa ut till arlanda först, där en kille svarade och fixa bokningen fören kontoret i STO hörde av sig. :confused:
Lycka till
 
Toppen