Senaste nytt

Ännu en bilpoolsaktör i Stockholm - Drivenow

pswe

Medlem
Gratis att bli kund fram till 9e november, därefter 290 kronor. Bilarna ska tydligen dyka upp den 20e oktober.
 

JensE

Medlem
Jag har signat upp mig och fått kortet, dock inte testat det ännu men det finns bilar överallt inom tullarna.
Varje gång jag tittat så måste jag gå max ett kvarter. Sedan är det ett plus att jag kan bara hoppa in i en bil runt om i vissa länder i Europa samt San Francisco.
20 minuter körning ingår även i signupen.

Tror nog jag kommer sälja bilen då den mestadels står parkerad i varmgarage.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Walter

Medlem
Har bort i Berlin och har använt drive-now i tyskland och österrike. Tjänsten är faktiskt grym. De svenska priserna är tyvärr rätt höga (i tyskland kan man köpa timpaket för 30,60,...euro som gäller 3,6... Timmar).

Det är trevliga bilar där drivmedel och parkering ingår. Kostar en del men blir många gånger billigare än att hyra bil konstant under tiden man är där.

I tysklan får man iaf köra utanför verksamhetsområdet, bara inte avsluta sin bokning där.

Råder alla som inte har egen bil att skaffa ett konto medan det är gratis - finns inget att förlora! Och har man ett kort funkar tjänsten över allt i europa (mitt tyska kort/konto funkar i sverige)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

bnr

Medlem
Testade DriveNow igår och är positivt inställd till det. Känns mycket bättre i en Mini/BMW än i en Smart (Car2Go), smart lösning där man autentiserar sig direkt i bilens underhållningssystem. Dessutom mycket mer utrustning och mer bil för pengarna. Kommer definitivt använda DriveNow istället för Car2Go från och med nu.
 

Walter

Medlem
Det är helt klart en premiumprodukt ;) Var faktiskt så nöjd med bilarna att det hela slutade med en egen bmw 118d av 2015 års model.

Det lilla strul jag haft med tyska bilarna har löst sig med kundtjänst trots språkbarriär.

Hade hoppats att de skulle lansera i Malmö först, de öppnade ju upp i köpenhamn för nån månad sen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Det verkar riktigt bra! Har precis registrerat mig! Det finns massa bilar precis runt husknuten. Vanligvis använder jag mig av uber pop, detta blir ett perfekt komplement!
 

Valley

Medlem
Kan klart vara värt att prova. Har några Stockholmsresor runt knuten där jag har för mig jag har centrala möten. Kanske för första gången på åratal man skulle prova SJ också
 
Toppen