Senaste nytt

Nybliven EBG - satsa mot EBD?

Walter

Medlem
Hej BC.

Har utbåtat här ett tag, förstått värdet av status och nu nått ebg efter 8 mån mer medvetet resande. Så nu är det dags för försts posten :)

Har tyvärr inte rått över alla bokningar i år - så ett par ben har hamnat utanför staralliance - men ändå nått 49 ben och 46560 eb poäng. Flyger mest inrikes (ben) och i europa - plus om inte kunden kräver "ekonomiklass".

Kvalperioden är 1 feb > 31 jan. Vet nu att det blir 65-70 ben "organiskt" inom denna period. Gissar på 90% inrikes av dessa ben.

Hur fortsätter jag segertåget? Har ett par funderingar/ideer men kom gärna med förslag!

1. Va nöjd med ebg och njut/spar de kommande poängen. Försök ta ebd nästa period när man har +25% i ryggen.

2. Börja kreditera ett annat program typ Lufthansa (miles and more?) - ev nå status där nångång?

3. Se till att nå ebd redan denna period måste isf optiontowna alla kommande resor + förslag på en längre resa - gärna till ex HK som ger övriga poäng - (vägrar dock mindre än business på en sån resa)

Obs! Jag känner genom forumet till sas amex - har inget idag men är kluven till om det är ett alternativ.
 

Fixter

Medlem
Jag tycker det,förmånerna finner jag bra fri dryck,ge bort guld kort,man behöver inte jaga upp guld på två år med softlanding, poäng går inte ut
 

Walter

Medlem
Jag vet vilka förmånerna är - sedan är ju frågan om det är värt det - eller satsa nästa period när man har 25% extra intjäning hela perioden.
 

palmen

Moderator
De 25% kommer inte ta dig till Diamond troligtvis. Jag skulle nog satsat på ett amex för att få Diamond om du får ihop 70k baspoäng i vilket fall.
Flyger inte direkt mycket men värdesätter Diamond högt i alla fall. Att krediterar till Lufthansa kommer inte ge direkt mycket, ser ingen större vinning att sprida ut poängen på fler ställen.
 
Hej.

Jag skulle säga att det beror lite på vem som betalar resorna.
Dvs, om du köper dem själv och rapporterar som utlägg eller fakturerar vidare. Eller om biljetterna köps till dig av kunden.

För reser du så mkt och köper biljetterna själv så är ju ett Amex Elite värt det både för de 20k statuspoängen men framförallt för att jobba upp vouchers iom att du kan få upp din spend ordentligt också. Iom att du drar in såpass mkt poäng på själva resandet så kan det ju vara trevligt att dryga ut dem ytterligare.

Förutsatt då att du vill resa ännu mer, fast privat :)
 
Toppen