Senaste nytt

SK1851 fick landa i Split

palmen

Moderator
Planet var på väg till Dubrovnik men fick gå ner i Split istället och sedan buss 4-5 timmar för passagerarna. Ska tydligen ha berott på vädret. Har man något att hämta på reseförsäkring eller liknande i dessa fall? Hur dåligt väder hat det varit egentligen med tanke på att man fick diverta?
 

Dr. Miles

Expert
Reseförsäkringarnas ersättning vid försening (personförsening) gäller ofta för tiden tills flighten har avgått, inte för förseningen till destination.
Det är för att täcka kostnder medan du väntar på försenade avgången.
 

palmen

Moderator
De visar stora översvämningar och väldigt dåligt väder på grekisk tv i loungen i athen. Ingen aning om exakt var det är ifrån men det skulle regna mycket idag längs med västkusten, antar att även länderna ovanför kan vara drabbade
 

Juraj

Medlem
Det var stora översvämningar i Kroatien förra veckan. Vet dock inte det hade något att göra med SK1851. Vet bara att Dubrovnik är känd för konstiga vindar och svåra landningar.
 

Juraj

Medlem
Hahahaha! Jag ska nog inte skriva foruminlägg när jag är trött :). Menade förstås att jag inte visste om översvämningarna hade något att göra med att SK1851 inte fick landa i Dubrovnik.
 
Toppen