Senaste nytt

Tips flygplatshotell Istanbul

mha321

Medlem
Riktigt,men skall vidare med turkiskt inrikes och förmodar att inrikes loungen inte är av samma kaliber som på de internationella avgångarna
Det är den definitivt inte, men de gånger jag varit där har det varit ok käk. Definitivt bättre än man är van vid i sas lounger tex, men inte lika bra som i internationella loungen.

Däremot har jag inte varit där i frukost-tid, så den specifikt kan jag inte kommentera. Har för mig den var ok i inrikes-loungen i Ankara, men den enda gången jag haft frukost i loungen där var det en hård kväll/natt innan så minnet är lite otydligt...
 

Gweilo_2

Medlem
Lite off topic, men bör vara en av de kortare 777-300 ER rutterna som jag är bokad på....oväntat tillfälle att bocka av -ER modellen -:)


2015-10-22 16-50-18.jpg
 

MrRob

Medlem
Anländer till IST vid 18.30-tiden och flyger inte till CPH förrän 15.35 dagen efter och letar efter någonstans att sova. Har hittat Loft Airport Hotel som ligger 10 minuter bort med taxi som är både billigt och med bra omdöme på Hotels.com.

Några andra rekommendationer på hotell i närheten? Är det värt att ta en taxi (eller shuttle/tåg?) till de mer centrala delarna av Istanbul för att sova där istället? Reser med fru och en 5-åring.
 

varva77

Medlem
Anländer till IST vid 18.30-tiden och flyger inte till CPH förrän 15.35 dagen efter och letar efter någonstans att sova. Har hittat Loft Airport Hotel som ligger 10 minuter bort med taxi som är både billigt och med bra omdöme på Hotels.com.

Några andra rekommendationer på hotell i närheten? Är det värt att ta en taxi (eller shuttle/tåg?) till de mer centrala delarna av Istanbul för att sova där istället? Reser med fru och en 5-åring.
Har tyvärr inga direkta rekommendationer men fastnade där i höstas och värt att tänka på är att nya flygplatsen ligger en bra bit från något som jag uppfattade som ”stad”. Antar att det är ekonomi ni åker för annars är det som andra nämnt TK som fixar hotell och transfer.
 

MrRob

Medlem
Har tyvärr inga direkta rekommendationer men fastnade där i höstas och värt att tänka på är att nya flygplatsen ligger en bra bit från något som jag uppfattade som ”stad”. Antar att det är ekonomi ni åker för annars är det som andra nämnt TK som fixar hotell och transfer.

Tack för svar! Vi åker i C men TK verkar inte erbjuda den tjänsten just nu enligt vad jag kan se:

"Dear Passengers,

Stopover Free Accommodation Service has been temporarily suspended as a precaution to Corona Virus (COVID-19) as of 13th of March, 2020.

Thank you for your understanding."

Edit: Oavsett vad så har vi har valt en senare connection så vi skulle inte kvalificera ändå. Reglerna säger att man bara erbjuds hotell om ma är på första möjliga connction. Eftersom jag aldrig anslutit genom IST tidigare är det oklart hur hårt de vanligtvis följer den regeln.
 
Last edited:

Mr Planning

Medlem
Tråkigt att hotell inte erbjuds för tillfället, jag lyckades få det fast jag åkte i eko, samt tiden egentligen borde ha varit för kort.

Det är en bra bit in till staden från flygplatsen, kommer själv att boka det dyra transithotellet inne på flygplatsen, smidigt att hålla sig där bara, där har ni ju både shopping & mat samt någonstans att vila.
 

Sir Lemon

Medlem
Det ni kan glädja er åt är ett besök i loungen. Har du tur jobbar massage-människorna fortfarande kvar och går omkring mellan de 15 matstationerna och erbjuder en kort stund av himmelriket. Eller också försvann de när Covid och byte av plats för flygplatsen hände.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

BAM054

Medlem
Anländer till IST vid 18.30-tiden och flyger inte till CPH förrän 15.35 dagen efter och letar efter någonstans att sova. Har hittat Loft Airport Hotel som ligger 10 minuter bort med taxi som är både billigt och med bra omdöme på Hotels.com.

Några andra rekommendationer på hotell i närheten? Är det värt att ta en taxi (eller shuttle/tåg?) till de mer centrala delarna av Istanbul för att sova där istället? Reser med fru och en 5-åring.


Inte ska ni spendera 21 timmar på flygplatsen?
Kolla med TK:s hoteldesk i ankomsthallen om ni är berättigade till gratis hotell.
Troligtvis inte, men ta då en taxi in till stan.
Sirkeci Mansion är ett rackarns trevligt hotell.
Sirkeci Mansion Hotel
 

MrRob

Medlem
Inte ska ni spendera 21 timmar på flygplatsen?
Kolla med TK:s hoteldesk i ankomsthallen om ni är berättigade till gratis hotell.
Troligtvis inte, men ta då en taxi in till stan.
Sirkeci Mansion är ett rackarns trevligt hotell.
Sirkeci Mansion Hotel

Frågan gäller hotell så uppenbarligen har vi inte tänkt vara på flygplatsen hela tiden.. ;) Frågan var mer menad för att få rekommendationer på hotell och huruvida det är värt att ta en resa in till "city" eller bara sova över på närmaste bra hotell (t.ex. Loft Airport hotel).
 
Jag har varit på gamla flygplatsen 66 gånger men det vore intressant med en uppdatering av hur man tar sig till stan från nya IST. Enligt Google maps tar det 45min till Galata Bridge och 2.15h med bus/tåg.
 
Toppen