Senaste nytt

Norweigian utökar Longhaul flottan, siktar på 38st 787 plus 10 optioner

F

FCT

Guest

palmen

Moderator
Ska Norwegian göra en investering i Lufthansa? Dessa automatiska korrigeringar är inte bra. Men rubriker justeras tydligen inte.

Bra för de som flyger SAS, då får de konkurrens.
Longhaul och lufthansa förkortas ju ofta lika dant. Uppdaterar trådrubriken så den inte innehåller förkortning.
 

mha321

Medlem
Norwegian gör jätteköp – håvar in 19 nya Dreamliner | SvD

Med 48st 787-8 och -9 börjar dom definitivt bli en spelare på långdistans...när börjar dom komma med avtal för corporate och verkligen slå på SAS ? Troligen bara en tidsfråga
Många pratar om just hur konkurrensen med SAS är. Men planen är väl, om jag minns uttalanden från norwegian tidigare, att planen i första hand ska flyga från LGW, och bara i ganska liten utsträckning användas från Skandinavien.

Visst är det fortfarande i konkurrens med SAS, men minst lika mycket i konkurrens med tex BA.
 

seat56f

Medlem
Hur ser Norwegians prissättningsmodell ut med connections till long-haul? Är det priset segment för segment som helt enkelt adderas? Gäller det avgifterna också?

(Ja, jag borde orka kolla själv, men nej, det gör jag inte...)
 

AABack2ARN

Medlem
Vet inte avseende longhaul. Men för shorthaul brukade det vara segment för segment med en anslutningsavgift. Undrar dock om inte detta ändrats...
 
Strategiskt att släppa detta samma dag som SVT Plus tar upp Norwegians ovilja att följa varken Eu-reglerna eller ARN:s beslut. Såg det nyss, såklart åkte dom i soptunnan på slutet :)
 
A

Aurora

Guest
Disse blir vel i all hovedsak å havne i England, og fly mot Uniten +++. Så her er det nok British Airways, Virgin Atlantic, American Airlines, Delta og andre som burde bli bekymret. Norwegian Long Haul / Air International har også snakket om en base i Spania, så jeg tipper noen av flyene er tiltenkt dit også. Tipper minimalt av disse flyene ender opp i Skandinavia. Norwegian er ikke norsk lenger, noen som har tall på hvor mange flyvninger Norwegian har til/fra United Kingdom? Og sammenlikne dette med Oslo, f.eks?
 

themroc

Medlem
Håller med Aurora, nu tävlas det ju med större internationella bolag. Det är nog ett bra tag sedan Kjos hade blicken på SAS och andra mindre (lokala) spelare. IAG i synnerhet blir väl inte glada över högre kapacitet från Storbritannien och Spanien. Frågan är om inte detta också tvingar fram en reaktion från Ryanair?
 
Toppen