Senaste nytt

Sista US Airways flighten (US1939)

agehall

Medlem
ÄNTLIGEN!

Lite blandade känslor för detta faktiskt, men med tanke på de enorma problem de haft att integrera systemen så är det ändå rätt skönt att de är klara nu.
 

palmen

Moderator
ÄNTLIGEN!

Lite blandade känslor för detta faktiskt, men med tanke på de enorma problem de haft att integrera systemen så är det ändå rätt skönt att de är klara nu.
Ja de kunde tex inte hitta min emerald status på min AA-bokning i och med att den utfördes av US Airways. Vet inte hur de löste det, men vid gaten sa de att de lagt in något annat nummer för min status, avios och tp fick jag i alla fall.
 

agehall

Medlem
Ja de kunde tex inte hitta min emerald status på min American Airlines-bokning i och med att den utfördes av US Airways. Vet inte hur de löste det, men vid gaten sa de att de lagt in något annat nummer för min status, avios och tp fick jag i alla fall.

Det där är det minsta problemet - det var ju bara att kontakta US Airways så kunde de lägga in statusen.

Jag tänkte mer på att 1000-tals flighter blev inställda eller kraftigt försenade när de försökte slå ihop sina IT-system för en dryg månad sedan. Eller att de hanterat incheckning helt separat på många ställen, även om båda diskarna varit skyltade med "American". (Hur ska jag som kund veta att den ena hör till US Airways!?)
 

palmen

Moderator
Det där är det minsta problemet - det var ju bara att kontakta US Airways så kunde de lägga in statusen.

Jag tänkte mer på att 1000-tals flighter blev inställda eller kraftigt försenade när de försökte slå ihop sina IT-system för en dryg månad sedan. Eller att de hanterat incheckning helt separat på många ställen, även om båda diskarna varit skyltade med "American". (Hur ska jag som kund veta att den ena hör till US Airways!?)
Det var ju just US Airways jag kontaktade, både vid checkin och vid gate. Vid gaten hade de aldrig hört talas om olika statusar inom OneWorld.
Att de hanterar incheckning separat blev jag varse, både AA och US Airways hade checking bredvid varandra på Houston. Gick till AA som var de enda som tillämpade en prio-kö. Väl där blev det stopp och jag fick gå till US Airways för incheckning där det var total kaos. Alla skulle stå i priokön om man inte hade bråttom till sitt plan, då fick man gå i den vanliga incheckningen... Logik på hög nivå...
 

agehall

Medlem
LOL.

Jag har aldrig haft några problem att ringa US Airways, ge dem mitt BAEC-nummer och på så sätt få in rätt status på US-flighter. Men det är skönt att det är över nu.
 

palmen

Moderator
Men det är skönt att det är över nu.
Och du tror att allt kommer fungera smärtfritt nu ;)
Nu ska all personal på US Airways lära sig hur det fungerar inom one world och det lär inte ske över en natt. Det är ju bara att titta på SAS hur lång tid det tar för alla att ta till sig information som skickas ut :)
 

AABack2ARN

Medlem
Personalen verkar i vissa fall ha varit mer utbildade än de bakomliggande systemen om man ska tro diskussionerna på ett annat forum. De har vetat vad som behöver göras men systemen har tvärvägrat.

Nu är allt i ett system och åtminstone det problemområdet borde försvinna.

Men, nej, det löser inte alla problem tror jag heller
 
Toppen