Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

WTP

Medlem
Tack alla för svar!
Då är det bara att bestämma sig vilket kort - men det lutar åt Amex Premium.
När man blir värvad får man också bonus eller bara den som värvar?
Att många av oss väljer bort BA Visa kan vara guld för er med Amex som kan värva oss
 

jumbooze

Medlem
Tack alla för svar!
Då är det bara att bestämma sig vilket kort - men det lutar åt Amex Premium.
När man blir värvad får man också bonus eller bara den som värvar?
Att många av oss väljer bort BA Visa kan vara guld för er med Amex som kan värva oss
Jadå, båda får poäng, det ska ju vara win-win.
 
  • Gilla
Reactions: WTP

Slinter

Medlem
Om alla ställen du handlar på tar Amex räcker det. Men Coop-kortet är ett bra komplement på de ställen som inte tar Amex.
Samt att du kan betala räkningar via Betalo utan avgift med Coop medmera. (Går att betala med Amex på Betalo också, dock 2,5% avgift).
Jag använder kombon Amex + Coop mm av just den anledningen.
 

WTP

Medlem
En fråga till alla gurus här då jag var/är inte insatt i EB än ;)
Hur fungerar det egentligen, säg att jag köper ngt via SAS shoppen där det står tex. 37 poäng för varje 100kr och om jag betalar med Amex Premium där jag får 15 poäng för varje 100 kr - slås det ihop? Blir det 52 poäng för 100kr för det specifika köpet via SAS shoppen?
Ber om ursäkt i förväg om det nämndes förut men jag kunde inte hitta plus att det är så mkt om just EB på BC, det var lättare när man hade bara BAEC ;)
 

Agö

Medlem
En fråga till alla gurus här då jag var/är inte insatt i EB än ;)
Hur fungerar det egentligen, säg att jag köper ngt via SAS shoppen där det står tex. 37 poäng för varje 100kr och om jag betalar med Amex Premium där jag får 15 poäng för varje 100 kr - slås det ihop? Blir det 52 poäng för 100kr för det specifika köpet via SAS shoppen?
Ber om ursäkt i förväg om det nämndes förut men jag kunde inte hitta plus att det är så mkt om just EB på BC, det var lättare när man hade bara BAEC ;)
Ja, du får poäng dels för inköpet (37 p), dels från AMEX. De slås dock inte ihop utan poängen från inköpet får du separat och inte från AMEX.
 
  • Gilla
Reactions: WTP

olo

Medlem
2 veckor går att få kortet på om man jagar Amex lite. Det är nog det viktigaste om man har bråttom att ringa ofta.
 
Toppen