Senaste nytt

Hilton i Manchester

Hej!

Bokade idag flyg till Manchester nästa Fredag där vi har tänkt att stanna en natt.

Vad jag kan se så finns det dels ett Hilton Manchester Deansgate och ett Doubletree by Hilton hotel.

Vilket av dessa rekommenderar ni? Vi är fyra vuxna och söker 2 st twin-rooms.

Sökte i appen efter ett rum och fick fram Deansgate för £124 och Doubletree för £129. Söker jag däremot två rum får jag upp £124 på Deansgate och £144 på Doubletree. Verkar med andra ord som att det inte finns finns två tillgängliga enkla twin-rooms kvar på sistnämnda hotellet.

Är detta helt ok rates för ovanstående hotell? Har aldrig övernattat i Manchester förut, därav mina funderingar. Har endast bott på Hilton Park Lane sedan jag blev hhonors-medlem.

Tack!
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    355,2 KB · Visningar: 161

agehall

Medlem
Har bara testat Deansgate av de två och det tyckte jag var ganska bra!

Svårt att säga att det är en super-rate du hittat, men allt är ju relativt - vad kostar andra, motsvarande hotell samma period?
 

Flood

Medlem
Har bara bott på Doubletree vilket jag tyckte var bra. Nu åkte jag själv, så hade bara ett enkelrum. Minns att jag var lite extra nöjd med frukosten, bartendern och att hotellet ligger nära järnvägsstationen där flygtåget kommer in. Betalade 121£ en lö-sö för ganska exakt två år sedan ser jag i ett gammalt mejl.

Bra nöjeskvarter åt väst, såg betydligt slummigare och slitnare ut öster om hotellet.
 

Moco

Medlem
Testa The Midland, om du nu inte absolut måste bo på Hilton. Manchester's svar på Grand Hotel, och ligger bättre till än Hilton - om du vill se stan, shoppa etc.
Finns ganska bra priser/paketerbjudanden ute nu. Bra afternoon tea där också, om det nu skulle vara något som lockar.

Edit: Och nej, jag gillar som HHD Hilton, som jag oftast tycker levererar en bra produkt. Men ibland kan man testa något annat :)
 

pycko

Medlem
Bodde på Doubletree för 1,5 år sedan när vi var och tittade på fotboll. Bra läge när man kommer in med tåget från flygplatsen, bara en gångbro över från stationen. Inte jättemycket i form av restauranger etc runt hotellet men 10 min promenad tar dig till centrum av Manchester där utbudet var hyfsat. Hotellet i sig var bra, rummen är moderna och fräscha, bra frukost och trevlig personal.
 
Stort tack för alla förslag! Jag bokade flexible rate på Doubletree Hilton Manchester i helgen för £129 per rum. Idag såg jag att flexible rate priset låg £99 per rum så helt ärligt avbokade jag och bokade om på nytt. Jag har även en bokning i Edinburgh på söndag, där jag bokade flexible rate för £89 och nu ligger det på £79. Inte lika stor skillnad där men är nyfiken på om man kan modifiera bokningen till det nya priset, utan att avboka? Är relativt ny Hhonors medlem och blev lite förvånad över detta.
 

Flood

Medlem
Stort tack för alla förslag! Jag bokade flexible rate på Doubletree Hilton Manchester i helgen för £129 per rum. Idag såg jag att flexible rate priset låg £99 per rum så helt ärligt avbokade jag och bokade om på nytt. Jag har även en bokning i Edinburgh på söndag, där jag bokade flexible rate för £89 och nu ligger det på £79. Inte lika stor skillnad där men är nyfiken på om man kan modifiera bokningen till det nya priset, utan att avboka? Är relativt ny Hhonors medlem och blev lite förvånad över detta.

Gör en ny bokning innan du avbokar den gamla om du är osäker. Finns väl ingen anledning att mecka med att modifiera den existerande (om du nu inte har skrivit in kreativa förfrågningar om kuddfort eller något annat i bokningen).
 
Toppen