Senaste nytt

Blev officiellt EBG idag

Zoogian

Medlem
får man nya kort direkt med "nytt" utgångsdatum? (har amex bla...)

Capture.JPG
 

agehall

Medlem
Nej. Har du kreditkort så får du bara nya kort när utgångsdatum för själva kreditkortet går ut alt du byter status.
 

Agö

Medlem
På söndag blir jag äntligen EBG (hade blivit det förra året om jag inte olyckligtvis brutit armen och fått absolut reseförbud av min läkare - saknade två segment!). Påskhelgen bjuder på fyra SK-flighter: T&R CPH-PLQ (fredag, söndag) och T&R CPH-ARN (måndag, tisdag).

Vad tror ni? Är det helt dött lopp att komma in i loungen på måndag efter att ha uppnått EBG på söndag? Söndagsflighten kommer ju med all sannolikhet inte att ha hunnit registreras på mitt konto till på måndagen.
 

agehall

Medlem
Innan du har poängen på kontot kan det nog vara svårt att komma in tyvärr. Det är ju svårt för dem att kontrollera att du har poäng på väg in, så de kan ju bara se att du är EBS.
 

Alx

Medlem
LOL!!! Förlåt Agö, jag skrattar absolut inte åt din brutna arm, det var garanterat ingen rolig händelse... Men jag kom direkt att tänka på ett uttryck vi frekvent använder på Malta när något är minst sagt udda: Only in Malta....

Sjukskrivande läkare som utfärdar reseförbud pga en bruten arm måste ju helt klart klassas som: Only in Sweden! ;)
 

Elsson

Medlem
Sjukskrivande läkare som utfärdar reseförbud pga en bruten arm måste ju helt klart klassas som: Only in Sweden! ;)

Man ska inte flyga om man är gipsad då risken för blodpropp är stor, har en kompis som bröt armen på semestern och fick gipset uppklippt av läkare innan hemresa och fick åka till sjukhus för omgipsning vid hemkomst.
Problemet är nog inte den brutna armen utan gipset.
 

Agö

Medlem
LOL!!! Förlåt Agö, jag skrattar absolut inte åt din brutna arm, det var garanterat ingen rolig händelse... Men jag kom direkt att tänka på ett uttryck vi frekvent använder på Malta när något är minst sagt udda: Only in Malta....

Sjukskrivande läkare som utfärdar reseförbud pga en bruten arm måste ju helt klart klassas som: Only in Sweden! ;)

Haha! Faktum är att detta var en belgisk läkare (inträffade under tiden jag bodde i Bryssel). Anledningen: han ville inte att jag skulle släpa bagage och/eller lyfta upp handbagage på hatthyllan. Och vi vet ju sedan tidigare trådar vad ombordpersonalen får och inte får göra ;)
 
Toppen