Senaste nytt

Kan inte checka in online

Har en resa till MCO imorgon. Bokad med AA men code-share flighter och rena BA flighter ingår.

Jag har uppgraderat från Premium Economy till Business på utresan men inte fått någon plats på LHR-MIA sträckan.
Det går heller inte att checka in online varken på BA eller AA's sida.

Vad kan jag göra?
 

agehall

Medlem
Om du tycker det är viktigt att välja plats, så skulle jag nog ringa AA och be dem hjälpa dig. Annars är det nog bara att checka in på flygplatsen och se glad ut. ;)
 
Jag får lyssna på dig och göra som du säger agehall!
Verkar ju inte finnas några dåliga business-platser på BA's 772.
 

Dr. Miles

Expert
Prova att ringa till American Airlines kontor i Sverige: 08-590 000 90 och be om British Airways bokningsnummer(Amadeus).
När du har fått Amadeus nummer, kan du gå in på BA.com och checka in online. (tror jag)
 
Det är det som inte fungerar AHO. Har både AA's bokningsreferens samt BA'a amadeus nummer men inget av dom vill checka in mig online. Antar att min uppgradering har ställt till det på något sätt eftersom jag inte har någon tilldelad sittplats på en av flygningarna just nu.
 

Concorde

Founding Member
99% säkert att det beror på uppgraderingen och att det lurar systemen. Händer ibland tyvärr.

Dom två BA flighterna från Gatwick till Orlando ser rätt trånga ut dessutom i Club.

BA 2037 0 LGW
04/04/12 11:20 AM MCO
04/04/12 3:35 PM 777
Unavailable
77% / 36m J2 C0 W0 Y9 B9 H9 K5 M1 G7

0 Connections
BA 2039 0 LGW
04/04/12 1:50 PM MCO
04/04/12 6:05 PM 777
Unavailable
NA / NA J6 C4 D2 W0 Y6 B6 H6 K0 M0 G3

någon upgrade är det dock inte tal om eftersom det är 3-klass maskin. Se till att checka-in i god tid på flygplatsen.
 
Hej Concorde!
Nu flyger jag GOT-LHR-MIA-MCO så du får gärna kolla det ser ut där också :)

Har varit i kontakt med AA's kontor idag och de säger att jag inte kan uppgradera min hemresa med miles för att det är fullt i W.
Går det inte att uppgradera från B till J? Flyger MCO-JFK-LHR-GOT hem den 9:e april.
 

agehall

Medlem
Går det inte att uppgradera från B till J? Flyger MCO-JFK-LHR-GOT hem den 9:e april.

Nu gissar jag bara, så Concorde får väl rätta mig om jag har fel. W är antagligen bokningklassen som du uppgraderar till. J är väl en bokningsklass som du måste betala för. Beroende på vad biljettreglerna för din nuvarande bokningsklass säger, så kanske du kan betala upp dig till J, men troligen inte med miles.
 

Concorde

Founding Member
Aha, du flyger i Premium hem. W är full-fare Premium Economy. Eftersom den är nollad visas inte ens dom andra två bokningsklasserna, T samt E i Premium Economy.

Har du alltså köpt Premium Economy för pengar och uppgraderat utresan till Club? Då ska du kunna uppgradera även hemresan till Club med avios om det finns någon plats kvar i den bokningsklassen. Antagligen inte eftersom dom säger nej.

BAs fare-buckets (bokningsklasser om någon undrar) finns även i sticky:

First: A,F
Club, C D I J R
Premium Eco: WET
Economy: B H K M L V S N Q O G Y

Notera: Business köpt med poäng eller uppgraderat från Premium med poäng bokas i klassen U. Den visas inte på KVS eller Expertflyer.
First köpt med poäng eller uppgraderat från Club med poäng bokas i klassen Z. Samma som ovan., inget KVS eller EF.

Så för att leta uppgraderings plats behöver man bara kolla om det finns poängstolar i respektive kabin. Sök på BA.com.
 
Toppen