Senaste nytt

Warszawa över nyår. Lounge? Restauranger?

Hej,

Behöver er hjälp. Vi är ett grabb gäng på 8-10 pax som ska till Warszawa över nyår, flyg från GOT går med SAS och sen LOT från CPH till WAW.

Hotell: Marriot

Några frågor:

- Restaurang för Nyårsuppé? Jag har varit i kontakt den enda restaurangen i stan som har stjärna i gidden men den hade så klart stängt under nyårsafton. Så nu frågar jag er kära BC-members, efter restaurangtips.

- Kan jag använda vilken som helst av loungerna (se bild) när jag flyger mer LOT/SAS, jag är EBG och isf vilken lounge är bäst?

- Nattklubbar i warszawa? Någon som har koll gärna "highclass"

- Vad ska man mer tänka på när man är i stan?
 
Se Bild nedan, missade att bifoga.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2015-10-13 kl. 10.02.14.png
    Skärmavbild 2015-10-13 kl. 10.02.14.png
    72,5 KB · Visningar: 424
Ja loungen på Warszawa flygplats är rätt okey, jag själv personligen har tröttnat på den redan efter ex antal resor genom där av vissa anledningar :rolleyes:

Det gäller helt enkelt LOT Business Class lounge, och i denna finns deras Elite Club lounge där man som Star Alliance Gold medlem har tillgång till. Väldigt lugn lounge och rätt okey med tilltugg, viktigaste är väl att de finns champagne men ingen lounge jag skulle tillbringa mer än 2-3 timmar i....
 
Tack för tipsen :) Hur är LOT businessclass på en resa mellan WAW-CPH är det något att hänga i granen lr är det som SAS Plus?
Det är rätt okey, kall mat serveras i business och ni får seatblock i 2-2 config alltså två stolar för dig själv om de är Embreaer som flygs.

Lounge
image.jpg image.jpg

Ombord
image.jpg

Dom va generösa med godiset, samma godis finns dock i loungen sååå. image.jpg
Säten på Embreaer 175
image.jpg
 

Jensik

Medlem
Efter 5 turer blev man fast i beroendet!

Prince Polo började säljas till Island 1955 då ett handelsavtal startades mellan länderna (Islänningarna behövde importera något från Polen, då de ville exportera fisk till det kommunistiska Polen) På 70-talet åt islänningarna ungefär ett kilo Prince Polo per år. Idag förtärs ca ett halvt kilo per person.
Islands president sade 1999 vid ett statsbesök i Polen: "En hel generation islänningar växte upp på två saker - amerikansk Coca-Cola och polsk Prince Polo". På Island marknadsförs Prince Polo under namnet Prins Póló
 
Toppen