Senaste nytt

Ska man skratta eller gråta?

Skratta tycker jag, speciellt när man ser någon som försöker.

Jag gillade den där om att man skall uppgradera vid check in då de ofta har många tomma platser som de låter dig ha gratis.
 

Dr. Miles

Expert
En traditionell missförstån är användning av "Do you know who I am?".
Jag har sett några personer som använde den frasen vid lounge receptionen, men jag har inte sett någon som har lyckats. :p
 

Jonas C

Medlem
Oh, dear, oh dear! Om någon människa i hela världshistorien med charm, lyckats kringå de oflexibla maskinbyråkrater som bemannar receptionen på 99,95% av planetens lounger förtjänar denne evig respekt från min sida! :cool:

Tror nog att denna "artikel" har slagit rekordet i dumhet, efter den där skribenten beskrev SAS Loungerna som "de finaste i världen".
 

henrik l

Medlem
Oh, dear, oh dear! Om någon människa i hela världshistorien med charm, lyckats kringå de oflexibla maskinbyråkrater som bemannar receptionen på 99,95% av planetens lounger förtjänar denne evig respekt från min sida! :cool:

Tror nog att denna "artikel" har slagit rekordet i dumhet, efter den där skribenten beskrev SAS Loungerna som "de finaste i världen".

Jag kan inte annat än att hålla med dig till 200%:D Det där med maskinbyråkrater var bra. Du snappar upp från dina kurser?:)
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Jag kan inte annat än att hålla med dig till 200%:D Det där med maskinbyråkrater var bra. Du snappar upp från dina kurser?:)

Absolut, brukar tillämpa teorierna på verklighetsexempel från flygbranschen, vilket än så länge har gett goda resultat :) Skrev förresten en tentamen häromveckan som baserade sig på ett case om JetBlue Airways, gissa om jag var glad :D
 

henrik l

Medlem
Absolut, brukar tillämpa teorierna på verklighetsexempel från flygbranschen, vilket än så länge har gett goda resultat :) Skrev förresten en tentamen häromveckan som baserade sig på ett case om JetBlue Airways, gissa om jag var glad :D

Kan tänka att det var rätt case:) Och jag som står på andra sidan av katedern brukar säga till studenterna, med ett varggrin oavsett sammanhang, att jag har flygbranschen som favoritbransch oavsett vad jag föreläser om:D

Jag bara väntar på den första studenten som vill skriva en C-uppsats om FFP:D
 
Last edited:

Pandion

Medlem
Tro det eller ej, men jag har faktiskt lyckats snacka in mig på en Quantas lounge i Alice Springs.

Det tog dock typ 20 minuter. Jag hade dock inget bättre att göra då det inte fanns så mycket annat att göra, men jag hivade fram mitt Pandionkort trots fel Alliance. Provade sedan med Priority Pass, som inte gällade där, och i ren desperation så tog jag fram mitt Iberia Plus kort (Basnivå)...

Sedan var det bara att slå på charmen och efter 15 minuter så sa damen bakom disken (dom var två) att: "I have made an executive desicion..." och så fick jag komma in...

Den som var dock mest förvånad av alla om detta var dock jag själv, för det är första och förmodligen enda gången som det har hänt...
 

Jonas C

Medlem
Tro det eller ej, men jag har faktiskt lyckats snacka in mig på en Quantas lounge i Alice Springs.

Ser man där! Tydligen en till kille med Pandion som lyckats komma in på "det svåra sättet", en guldkorts resenär hade nog fått nobben direkt. Å andra sidan sett ur relationssynpunkt är det nog helt rätt agerat av personalen, dvs att skapa ett gott intryck kring företaget för dig som väldigt flygbolagskund, i hopp om att kanske få se dig igen framöver (fast då som statushållare hos QF, t.ex).
 

agehall

Medlem
Min fråga är; hur kan jag betala mig in i BAEC och få tillgång till lounger (enl punkt 1)? Me want!
 
Toppen