Senaste nytt

Handla med sig hem från USA?

Johanna

Medlem
Visste inte om värktabletter, kanske ska köpa med mig några. Å andra sidan kanske jag använder max 5 per år. Brukar köpa med mig insomningstabletter till släkt och vänner (typ 2 personer).

Skulle bara shoppa lite men det är tur att jag sålde en bil innan resan kan man säga.
 

frankw

Medlem
Åker själv till USA om nån vecka. Vilken typ av mediciner är värt att köpa hem? Märken, namn och annat välkomnas!
Minns att för några år sedan så köpte jag med mig nån förkylningsmedicin som var sjukt bra. Ett gäng piller och sen var det borta.
 

AABack2ARN

Medlem
Värktabletter, Levi's jeans, löparskor brukar stå på min inköpslista som mer eller mindre återkommande artiklar. Elektronik har jag i princip gett upp då priserna inte motiverar eventuellt trassel.

Fruns lista är visst längre... ;-)
 

RickardG

Medlem
Excedrin migraine! Aldrig känt av en biverkning, men mördar huvudvärken vid behov.
=Treo+Alvedon

De allra flesta receptfria tabletter i USA finns i Sverige också. Kanske inte i samma kombinationer och förpackningsstorlekar, och visst kan man spara några kronor. Men är det värt det?
 

RickardG

Medlem
Jag tycker helt du ska skippa att shoppa och hitta något se värt. Priserna är inte så bra att det gör sig bra med den lilla tid man har. Allt finns hemma och vill du spara en krona kan du lika gärna beställa från internet hemifrån.
Det beror lite på vad man är ute efter. Du sparar lätt 5000kr på ett par verktyg, och att beställa dessa över nätet, med frakt, moms, tull och införselavgifter äter snabbt upp den besparingen. Vet man exakt vad man letar efter och det är dyrare varor tycker jag det är värt en omväg till rätt ställe, även om jag oftast ser till att få allt skickat till mitt hotell för att slippa spendera tid på köprundor.
 
När det gäller värktabletter skulle jag såhär i förkylningstider rekommendera Tylenol och/eller DayQuil/NyQuil. "Botar" effektivt vilken förkylning som helst.

De varianter som är anpassade för natten gör att man sover som ett litet barn trots en riktig mördarförkylning.
 

RickardG

Medlem
När det gäller värktabletter skulle jag såhär i förkylningstider rekommendera Tylenol och/eller DayQuil/NyQuil. "Botar" effektivt vilken förkylning som helst.

De varianter som är anpassade för natten gör att man sover som ett litet barn trots en riktig mördarförkylning.
Tylenol är alvedon.
Både DayQuil och NyQuil är narkotikaklassade i Sverige för att de innehåller DXM och där kan du nog råka riktigt illa ut i tullen. Däremot är de säkert riktigt bra att ta så länge som man befinner sig i USA :D
 

thh

Medlem
Tylenol är alvedon.
Både DayQuil och NyQuil är narkotikaklassade i Sverige för att de innehåller DXM och där kan du nog råka riktigt illa ut i tullen. Däremot är de säkert riktigt bra att ta så länge som man befinner sig i USA :D

De varianter som är anpassade för natten gör att man sover som ett litet barn trots en riktig mördarförkylning.[/QUOTE]

Tylenol, pinex, paracetamol, pandodil, acetaminophen, pamol eller PyongSu Cetamol. Kärt barn har många namn. I USA säljer de förvånansvärt mycket barndoser så köp rätt förpackning.

DXM är väl i förteckning V, så undantagen för när man får ta med sig är omfattande men det kan ni kolla upp på tullverkets hemsida.
 
Toppen