Senaste nytt

"Intressant" erbjudande från BA

henrik l

Medlem
Var just inne kollade BA's flight LHR-HKG ti den 10/4 för att se om det kan bli en op-upgrade. Enligt både KVS och en dummybokning på BA ser du ut att vara fullt i business med avgången 18.25, finns en plats i F. Men icke desto mindre får jag ett erbjudande på manage my booking att uppgradera LHR-HKG för 499 £. Känns som ett lite konstigt erbjudande, men å andra sidan verkar det fortfarande finnas gott om plats på flighten 22.00. Så det blir nog till att bida sin tid tills man kommer till LHR:p
 

Concorde

Founding Member
5500 kronor för att uppgradera till F till Hong Kong är en bra deal! Förvänta dig aldrig op-up, man blir bara besviken och önskar att man tagit det första erbjudandet. Been there, done that ;)
 

henrik l

Medlem
Grejen är att det är 5500 kr från WT+ till CW, i erbjudandet jag har i manage my booking. Men när jag jag gör en torrbokning, samt kollar KVS,verkar det vara fullt i CV, men det finnas en plats i F. Det konstiga tycker jag är att jag får erbjudandet om uppgradering i manage my booking, när det ser fullt ut på andra ställen:confused:

Håller med om att 5500 kr skulle vara ett klipp, men från WT+ till CW, känns inte lika attraktivt.
 

henrik l

Medlem
Finns ju ett delikat problem mellan LHR-HKG. CW och F och brukar för det mesta vara fulla när jag åkt, medan det finns några platser i WT. För mig som kör WT+ är det kluvet. Mina chanser för op-upgrade minskar, samtidigt som BA gör grova pengar på rutten, vilket jag också gillar som BA-fan och företagsekonom med förståelse för kassaflöde:D
 
Toppen