Senaste nytt

Frankfurt flygplats bygger Terminal 3 (förväntas att bli klar 2022)

Dr. Miles

Expert
Terminal 3 kommer att kunna hantera upp till 14 miljoner passagerare när det blir klar.

FRA_terminal-3_01.jpg

FRA_terminal-3_02.jpg

FRA_terminal-3_03.jpg

(Foto: Fraport Media Center)

Fraport skrev:
Ground-breaking Ceremony Launches Construction Start of Frankfurt Airport’s New Terminal 3

400 Fraport employees share in milestone ceremony – Terminal 3 secures Frankfurt Airport’s future competiveness – First phase for up to 14 million passengers annually to be inaugurated in 2022
Fraport AG | Ground-breaking Ceremony Launches Construction Start of Frankfurt Airport’s New Terminal 3


Vi får se när det blir klar med tysk engineering...
 
Vart ska dom flytta sin cargo då? Den ligger väl i nuläget i södra delen vilket ser ut att vara där den nya terminalen ska ligga.
 
Vart ska dom flytta sin cargo då? Den ligger väl i nuläget i södra delen vilket ser ut att vara där den nya terminalen ska ligga.
Jag ska rätta mig själv, det är inte cargo som ligger där. Däremot finns det vad som verkar vara diverse hangarer och underhållsområden på södra delen, så dessa måste då flyttas (antar jag) om man ska bygga ny terminal där.
 

Figge

Medlem
Ser ut som att den byggs på området där den gamla amerikanska flygbasen låg.

Vilka minnen! Där landade jag med en Norsk C-130 sommaren 1992. Min första flygresa utomlands. Köpte Nirvanas "Nevermind" på "Audio Club" inne på basen.

Tillbaka till ämnet. Kan ju bli riktigt bra med en utbyggnad, dock väntar jag fortfarande på en rejäl renovering av B-piren där SAS verkar hamna oftare och oftare när man ska flyga till ARN på eftermiddagen. Börjar bli bra sunkigt där.
 
Toppen