Senaste nytt

Omplacerad, varför?

Johanna

Medlem
Förstår att ni inte kam säga exakt men det har hänt ofta nu.

Jag bokar en plats och sen får jag en ny. Har tidigare bara hänt enstaka gånger men senaste gångerna nästan jämnt. Första gången fick jag en ny vid boarding. Hade bokat 5D och fick 5C. Helt obegripligt eftersom vi alla åkte ensamma. Kan inte se någon anledning.

Resan idag hade jag bokat 9C, när jag checkade in igår hade jag 16 ngt. Bokade tillbaka till 9C. När jag kom till flygplatsen hade jag 11D. Tackar för att jag fick gång. Men detta har hänt även på andra flighter utan att jag kan förstå varför. Det har inte varit så att plus har utökats. Det skulle jag kunna förstå.

Någon som har koll på vilka kriterier de använder för att svara om från valt säte?
 

Dr. Miles

Expert
Förstår att ni inte kam säga exakt men det har hänt ofta nu.

Jag bokar en plats och sen får jag en ny. Har tidigare bara hänt enstaka gånger men senaste gångerna nästan jämnt. Första gången fick jag en ny vid boarding. Hade bokat 5D och fick 5C. Helt obegripligt eftersom vi alla åkte ensamma. Kan inte se någon anledning.

Resan idag hade jag bokat 9C, när jag checkade in igår hade jag 16 ngt. Bokade tillbaka till 9C. När jag kom till flygplatsen hade jag 11D. Tackar för att jag fick gång. Men detta har hänt även på andra flighter utan att jag kan förstå varför. Det har inte varit så att plus har utökats. Det skulle jag kunna förstå.

Någon som har koll på vilka kriterier de använder för att svara om från valt säte?
I vilken kabinklass boka du? och på vilken rutt?

Det kan vara olika skäl.
SAS kanske har sålt ganska många SAS Plus så att SAS Go börjar från t ex rad 10 istället för från rad 5 som det var tidigare.
SAS kanske har sålt mycket frakt.
Ibland behöver de att placera människor bakåt (ej för dem i SAS Plus) för att balancera vikten.

Båda två avses för intra-Europa/Norden flygning.
 

Jensik

Medlem
Det kan ibland ha med equipment change att göra, dvs de byter till ett annat mindre/större plan med annan seating som gör att din valda plats hamnar någon annanstans. Vad stod det för flygplanstyp när du valde plats och vilket plan flög du med?
 

Johanna

Medlem
Varit olika klasser. Ibland go och ibland plus. Men kabinerna har oftast varit fulla. Så därför ser jag inte anledningen. Idag flyttade de fram plus en rad och jag åkte bak 2.
 
Toppen