Senaste nytt

Gäller inte kravet på genomskinliga vätskepåsar i säkerhetskontrollen?

agehall

Medlem
Nej, det är inte oklart. Vi vet ganska precis hur mycket det skyddar. Inte för att det inte finns några farliga ämnen som processen är tänkt att hindra (även om jag inte ens hört talas om någon som känner någon som vet vad det är för ämnen, och då har jag haft en del med säkerhetsfolk att göra), utan för att jag kan komma på flera sätt att få in stora mängder godtycklig vätska genom security.

Dessutom har de som hittade på det hela erkänt publikt att det är idiotiskt. Det var lite av en panikåtgärd som var tänkt att vara väldigt temporär men så blev det inte. I samma intervju sa de även rakt ut att det aldrig förhindrat något och troligen aldrig skulle göra det heller.
 

nilsson

Medlem
Dessutom har de som hittade på det hela erkänt publikt att det är idiotiskt. Det var lite av en panikåtgärd som var tänkt att vara väldigt temporär men så blev det inte. I samma intervju sa de även rakt ut att det aldrig förhindrat något och troligen aldrig skulle göra det heller.

Har du en länk? Jag skulle vilja skicka den till lite franska vinbönder.
 

igelkotten

Medlem
Jag har senaste året flugit från Chicago, los angeles, san fransisco, DC, Dallas, Arlanda, Heathrow, Seoul, Singapore och några till. Inte enda gång har jag använt påsen, jag har haft väskor över 100 ml också. Aldrig haft några problem. Självklart ber de en använda påse när man går in till kön, men inga problem vid själva kollen.

Detta både i vanlig kontroll samt fast track.
 

Figge

Medlem
Förra veckan la jag prydligt upp min lilla påse på bandet i Oslo. Trots detta var de MYCKET intresserade av min necessär. Till sist åkte allt genom röntgen urplockat i individuella plastbackar. Då hittade de vad de sökte! Min plastpåse med klart suspekt Via Tvättmedel (pulver) som legat på botten i necessären ner de senaste 5-6 åren. Ingen har någonsin brytt sig om den tidigare. Väktaren undrade vad det var och undrade sedan hövligt om han fick öppna och lukta om det verkligen var tvättmedel (har de inbyggd analyzer i näsan numera??). Något förbryllad verkade han vara och undrade varför jag hade detta med mig. Är det bara jag som har lite tvättmedel i necessären för snabbtvätt?
 
Toppen