Senaste nytt

Borde jag skaffa ett Diners ?

Morgan

Medlem
Jag skulle just nu ligga lågt med att skaffa nya kort överhuvudtaget tills konsekvenserna av EU-reglerna kring transaktionsavgifter börjar bli mer begripliga, hittills bara EnterCard/BA Visa som agerat men fler lär följa efter (se separat tråd).

Diners och Amex kan det kommande året bli väldigt mycket mer attraktivt än Visa och MasterCard. Vi får se!
 

Thornado

Medlem
Diners kostar inget som Guld, jag har mitt gömt på säkert ställe när jag reser som reserv-oskar.

Sen gäller det bara att komma ihåg var detta säkra ställe är. Jag har tänkt ungefär som dig och nu när jag nått 2 st 2-4-1-vouchers med Amex så tänkte jag spendera lite på diners för att bygga upp ett par loungebesök inför nästa år. Problemet är bara att jag absolut inte kan hitta kortet.
 

Moco

Medlem
Jag tycker att det utgör ett helt ok komplement, speciellt när det inte kostar något som EBG/EBD etc. Bra att ha några olika kort med spridda brytpunkter.

Eneste grunnen til at jeg har diners er 20p/100kr. Har du et annet kort som gir dette, så ser jeg ikke poenget (jeg kvalifiserer ikke til amex plat pga min lønn).

Det är väl bara "basic" inkomstkrav hos AmEx numer. Tidigare var det ju 600k, men samtliga kort som går att ansöka öppet om ligger väl på 150 nu oavsett? Inte för att jag vet något om din eller tar något för givet, utan mer som en upplysning.
 
A

Aurora

Guest
Det är väl bara "basic" inkomstkrav hos AmEx numer. Tidigare var det ju 600k, men samtliga kort som går att ansöka öppet om ligger väl på 150 nu oavsett? Inte för att jag vet något om din eller tar något för givet, utan mer som en upplysning.

Jeg trodde det var høyere krav jo høyere kort man søker på? Jeg er bare student.
 

Slinter

Medlem
Fick mitt Eurobonus Diners kort häromdagen, hittills har 0/5 ställen jag provat på tagit Diners, så det är väl största nackdelen :p
Får prova på Systembolaget imorgon, dom ska enligt utsago acceptera Diners så förhoppningsvis får jag premiär använda det då.

"Som ny medlem får du 4 000 Extrapoäng i välkomstpoäng då du gör ditt första köp inom 30 dagar."
Alltid något ;)
 
Fick mitt Eurobonus Diners kort häromdagen, hittills har 0/5 ställen jag provat på tagit Diners, så det är väl största nackdelen :p
Får prova på Systembolaget imorgon, dom ska enligt utsago acceptera Diners så förhoppningsvis får jag premiär använda det då.

"Som ny medlem får du 4 000 Extrapoäng i välkomstpoäng då du gör ditt första köp inom 30 dagar."
Alltid något ;)
Systembolaget tar Diners. De har också den goda smaken att man kan passa på att ta ut cash när man är där, som räknas som köp istället för kontantuttag och således ger poäng.
 
Toppen