Senaste nytt

Transport New York JFK - New York La Guardia

KeXx

Medlem
Sitter och försöker pyssla ihop en liten biljettbokning till Toronto i maj med BA och har hittat ett hyfsat pris med byte i New York. Dock har jag ett flygplatsbyte från JFK till La Guardia, men eftersom jag aldrig besökt någon av flygplatserna så vet jag inte vad man behöver för transfertid samt vilket det smidigaste sättet att transportera sig mellan flygplatserna är?

Första flighten landar på JFK 15:30 lokal tid och nästa flight avgår från La Guardia 19:29.

Någon som ge mig lite värdefull input?
 
Om inga förseningar inträffar och du kommer igenom immigration hyfsat snabbt så borde det inte vara några problem tycker jag. Har själv ingen erfarenhet men tycker det borde gå transferbussar eller liknande mellan de två då de inte ligger så långt ifrån varandra.
 

JacobGBG

Medlem
Det är ju gott om tid du har på dig, tyvärr inte tillräckligt för att göra något vettigt utanför flygplatserna. Så mitt förslag vore att du bara tar en shuttle till LGA. Visserligen går det snabbare med taxi men kostar mångdubbelt mer och du har som sagt ingen tidsbrist.
 
Testa Taxi Fare Calculator och sen om man vill ring till någon livery car service, typ Olympic Car Service - Serving Astoria - LIC and Roosevelt Island eller omnämnda Dial7. Dial7 och Carmel kan sätta skyhöga priser men mindre carservice kan undvika det genom att be en ringa när man kommit ut och de slipper vänta på flygplatsen.
Shuttle är billigast, det finns många på JFK när man kommer ut. Man kan också göra AirTrain-Subway-Bus Q33/Q47 men det blir knappast bekvämt trots att det är billigt($7.50+$2.50).
 
Toppen