Senaste nytt

Helt plötslig ett nytt Dinerskort?

011430121

Medlem
Idag när jag kom hem så låg det ett nytt Dinerskort i brevlådan, jag har inte beställt något, mitt kort går ut om knappt ett år, har heller inte fått någon ny status. När jag går in på "Mitt Konto" på Diners hemsida står det att har jag två aktiva konton.
Kontonummen skiljer sig, nu kommer jag inte ihåg när man får nytt kort om det är ett helt nytt
kontonummer man får, betalde med det gamla senast i morse så det gäller fortfarande.
Någon som har varit med om detta?
 

011430121

Medlem
Jag hade nog ringt och kollat med Diners - det där låter lite skumt.
Precis vad jag har gjort, kundtjänst är stängt, jag ringde spärrservice och fick beröm för att jag kontaktade dem, jo man misstänker att mitt kort är kopierat, det skulle ha spärras i morgon, men han spärrade det omgående.
Andra gången jag är med om detta, förra gången var det MC, då ringde de och informerade om att någon försökte handla på det i USA.
Känns alltid lite obehagligt när sådant här inträffar.
 
Precis vad jag har gjort, kundtjänst är stängt, jag ringde spärrservice och fick beröm för att jag kontaktade dem, jo man misstänker att mitt kort är kopierat, det skulle ha spärras i morgon, men han spärrade det omgående.
Andra gången jag är med om detta, förra gången var det MC, då ringde de och informerade om att någon försökte handla på det i USA.
Känns alltid lite obehagligt när sådant här inträffar.

Det där är ju inte bra, bra att du var på hugget. Varit med om det på ett vanligt VISA kopplat till mitt konto, då var det någon i Spanien som försökte att handla.
 

pljung

Medlem
Hände mig tidigare i år också, fick ett sms 04.00 att jag skulle kontakta Diners angående mitt kort...sov inget mer den natten :mad:
Mitt kort spärrades och fick ett nytt hemskickat inom ett par dagar, dock finns det gamla kortet fortfarande kvar när jag loggar in på mitt konto.
 

pycko

Medlem
Fick ett nytt kort ingår trots att det är 18 månader tills mitt nuvarande kort går ut. Pratade precis med kundtjänst och de skulle ha skickats ut ett brev innan om att kortet skulle bytas ut tidigare men det nya kortet kom före brevet. Anledningen till bytet skall tydligen framgå av brevet, killen på kundtjänst kunde inte säga varför.
 

ulagun

Medlem
Uppmanar dig tta vara väldigt observant på vad som händer och framförallt vad som inte händer.
Uppmanades själv att byta kort i somras då något eventuellt kan ha hänt med mitt dåvarande kort. På frågan vad? fick jag ett intetsägande svammelsvar.
Nåväl, har Diners betalningen på autogiro. Var på semester under månadsskiftet och hade använt bägge korten under denna period. Kom efter en tid kravbrev, visade sig att de endast dragit på gamla kortet via autogiro inte det nya och det var självklart endast mitt fel.
Dessutom höll de inne 5.500 EB poäng samt att jag fick straffavgifter.
Har varit kontakt med deras s.k kundtjänst ett antal gånger. sitter ett gäng som bara lovar runt men håller tunt.
Strulet fortsätter, jag har gjort manuella inbetalningar och kommit ifatt, men ändå kom inte ett antal tusen EB poäng in på kontot igår den 7.e som de ska göra.
Har varit kund hos Diners över ett decenium och alltid varit nöjd fram tills nu.
Vet inte vad som tagit åt dem. Mest bara strul!
 
Toppen