Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Har flugit ett antal gånger i nya kabinen. Med sällskap är 1D/F klart bäst, bättre benutrymme, känns mer avskiljt samt att man väljer mat först (obefintlig risk att något har tagit slut. Åker jag själv är det jämn siffra på någon av singelraderna som gäller då stolen då är närmast fönstret och hyllan/bordet skapar lite avskärmning mot övriga.
 

miramax

Medlem
Jag brukar gilla rad två i gamla kabinen. Pga att skärmen är på stolen framför och att det blir lite mer mysigt inbonat. Har nu panik om jag ska seata på rad 1 eller 2 i nya. Med sambon. I-landsproblem.
 

m96olsen

Medlem
Reser med fru i 343:an fram i April med följande förutsättningar:
upload_2016-2-1_15-34-56.png

Är 1-2A eller 2-3H bättre än 9DF? Är mest ute efter lugn ro på en nattflygning.
 

palmen

Moderator
Reser med fru i 343:an fram i April med följande förutsättningar:
Visa bifogad bild 47660
Är 1-2A eller 2-3H bättre än 9DF? Är mest ute efter lugn ro på en nattflygning.
Beror väl på om ni vill kunna prata med varandra eller inte.
Jag skulle gissa på att det är "lika lugnt" på alla dessa platser, eventuellt lite mer spring runt 9D/F pga toaletterna som finns där. Det är ju dock väldigt få personer som passerar 9D/F för att gå till toa jämfört med 8D/F.
1A och 2A lär vara de lugnaste platserna men ni kommer inte kunna prata med varandra.
 

Canadien

Medlem
Beror väl på om ni vill kunna prata med varandra eller inte.
Jag skulle gissa på att det är "lika lugnt" på alla dessa platser, eventuellt lite mer spring runt 9D/F pga toaletterna som finns där. Det är ju dock väldigt få personer som passerar 9D/F för att gå till toa jämfört med 8D/F.
1A och 2A lär vara de lugnaste platserna men ni kommer inte kunna prata med varandra.
Man kan ju maila/chatta med varandra om internetet fungerar
 
Toppen