Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Maja

Medlem
Ska till NY 26/1-2/2 och söker nu hotellrum för 1 person. Har Guldkort om det hjälper till i valet. Så vilket hotell bör jag sikta in mig på? Har tidigare aldrig bott på Hilton i NY så vet inte vilket jag ska välja.

Söker inget överlyxigt, men helt och rent, gratis frukost samt hyfsat nära till en t-banestation. Finns det micro samt kylskåp på rummet så är det en bonus.

Tips?
 

RickardG

Medlem
Ska till NY 26/1-2/2 och söker nu hotellrum för 1 person. Har Guldkort om det hjälper till i valet. Så vilket hotell bör jag sikta in mig på? Har tidigare aldrig bott på Hilton i NY så vet inte vilket jag ska välja.

Söker inget överlyxigt, men helt och rent, gratis frukost samt hyfsat nära till en t-banestation. Finns det micro samt kylskåp på rummet så är det en bonus.

Tips?
Hur mycket är du beredd att spendera per natt?
 

agehall

Medlem
@Senator pratar sig alltid varm om Hilton Fashion District och de har vettiga priser. Även Hilton Manhattan East har OK priser de datum du ska dit. Själv brukar jag föredra Millenium Hilton, men de var rätt dyra och det är svårt att motivera när de andra två är så pass billiga.

I princip har alla Hilton-properties jag bott på i NYC varit helt ok. Rummen är ofta små, men är det Manhattan får man räkna med det. Jag har även bott på ett antal Hampton Inn och Hilton Garden Inn och jag måste säga att de är precis som vilket annat sådant hotell som helst...
 

pljung

Medlem
Hilton Fashion District är bra och prisvärt, minns dock inte hur nära det är till tunnelbana.
Hilton Garden Inn West 35th Street bodde jag på i augusti, helt ok frukost och enligt hemsidan så har alla rum kylskåp och micro (minns inte själv om mitt rum hade det, men spenderade inte så mycket tid där heller). Tunnelbanan utanför dörren.
 

pswe

Medlem
Conrad tycker jag varit bra, beror lite på var du behöver förflytta dig.

Gammal flärd på Waldorf är en upplevelse om du gillar den stilen, även om det skulle behöva lite maintenance snart. (Iofs ingår inte frukost som guld)
 

agehall

Medlem
Conrad tycker jag varit bra, beror lite på var du behöver förflytta dig.

Är slutsålt dessa datum, så det är inte intressant.

Gammal flärd på Waldorf är en upplevelse om du gillar den stilen, även om det skulle behöva lite maintenance snart. (Iofs ingår inte frukost som guld)

Var omotiverat dyrt i jämförelse med andra hotell tycker jag. Och personligen hatar jag stilen på WA-hotellen, passar mig inte alls.
 
Toppen