Senaste nytt

British Airways Visa

WTP

Medlem
Hittar följande på EC:s hemsida:

Vad är en saldoöverföring?
Saldoöverföring är en tjänst där EnterCard ger dig som kund möjligheten att flytta pengar från ditt Betal- & Kreditkort till ett annat bankkonto, istället för att göra köpet direkt med kortet. När du väljer dig att använda tjänsten så debiteras det önskade överföringsbeloppet på ditt Betal- & Kreditkort och aviseras precis som ett vanligt kortköp.


Men det är väl knappast avios-genererande?!

Saldoverfring - British Airways - EnterCard
 
Last edited:

erhel

Medlem
Hittar följande på EC:s hemsida:

Vad är en saldoöverföring?
Saldoöverföring är en tjänst där EnterCard ger dig som kund möjligheten att flytta pengar från ditt Betal- & Kreditkort till ett annat bankkonto, istället för att göra köpet direkt med kortet. När du väljer dig att använda tjänsten så debiteras det önskade överföringsbeloppet på ditt Betal- & Kreditkort och aviseras precis som ett vanligt kortköp.


Men det är väl knappast avios-genererande?!

Saldoverfring - British Airways - EnterCard

Det är lite missvisande att skriva att det är som ett vanligt kortköp. Läser man noggrant står det dock att det aviseras som ett vanligt kortköp. Längre ner på sidan står det:

Vad skulle en saldoöverföring kosta mig? Den enda avgiften som tillkomner för din överföring är en dag för dag-ränta enl Betal- & Kreditkortets ordinarie räntesats. Räntan aviseras via ditt kontoutdrag månadsvis från överföringens startdatum till den dag då beloppet är återbetalat.

Med andra ord är detta som ett kontantuttag genomfört med kortet och inte ett köp. Därmed inga poäng.
 

mash

Medlem
Jag köpte ny bil förra veckan och fick möjlighet att betala med kort utan extra avgifter, så nu lär man ha triggat 2-4-1 vounchern samt fått ett skönt gäng avios. Tyvärr kunde inte Entercard med kort varsel höja kort-limiten till hela beloppet för bilen, så fick splitta den på två kort varav ett utan bonus, så det känns lite onödigt och är troligtvis dagens största i-landsproblem. Det blir dock snyggt att få två stycken 6-siffriga kreditkortsräkningar i slutet av oktober :)
 

emailsson

Medlem
Fick brev idag från BA/Entercard att från 1 januari 2016 så ändras triggandet av 2-4-1-voucher från 200 000 till 500 000 SEK per år.
 

erhel

Medlem
Det är verkligen helt galet. Nu kommer jag överväga att saga upp kortet, och jag har en svag känsla av att jag inte är ensam om det.
 
  • Gilla
Reactions: WTP

Moco

Medlem
Fick brev idag från BA/Entercard att från 1 januari 2016 så ändras triggandet av 2-4-1-voucher från 200 000 till 500 000 SEK per år.

Najs. Vågar påstå att det i detta fall är en mycket liten skara av deras kortinnehavare i Sverige som lyckas uppnå den summan, så det får väl anses vara ännu ett "enhancement." Verkar snarare som om de vill bli av med medlemmar.
 
Toppen