Senaste nytt

Preem-tankning - Lämpligast betalningssätt för poängmaximering

Jag får bara en klump eurobonus i slutet av månaden, vad gör jag för fel då? Betalar med mitt EB Diners, men menar ni att ni först drar ett annat eurobonus kort som ni sedan inte betalar med? Tacksam för input.
Peta in ditt vanliga EB-medlemskort först (det helt vanliga, neutrala. Inte Travel Cash-kortet), och därefter petar du in ditt betal/kreditkort.
 

Brandten

Medlem
Jag kanske är trög här efter födelsedagsfirande men om jag bara har mitt SAS Amex och Coop Mastercard och båda är kopplade till eurobonus hur gör jag då? Så fort jag drar eurobonus kortet (SAS Amex) så betalar jag ju i samma veva.
 

JohanW

Medlem
Jag kanske är trög här efter födelsedagsfirande men om jag bara har mitt SAS Amex och Coop Mastercard och båda är kopplade till eurobonus hur gör jag då? Så fort jag drar eurobonus kortet (SAS Amex) så betalar jag ju i samma veva.

Först ditt "standard" EuroBonus kort (med det nummer du anmält:
showmedia.aspx


Då säger den bonuskort registrerat. Sen sätter du in det betalkort du anmält till Preem för att få dubell bonus.
 
Jag har märkt något konstigt senaste två gångerna jag tankat.
Satt in vanliga EB kortet först och då säger den att det inte går att betala med kortet och att jag istället ska använda ett annat kort.
Men förut har det direkt kommit upp "bonuskort registrerat".


Detta har hänt på Preem Globen (25/9) och Lidingö (4/10).

Någon som ha haft samma problem på senaste tiden?
 
Jag har märkt något konstigt senaste två gångerna jag tankat.
Satt in vanliga EB kortet först och då säger den att det inte går att betala med kortet och att jag istället ska använda ett annat kort.
Men förut har det direkt kommit upp "bonuskort registrerat".


Detta har hänt på Preem Globen (25/9) och Lidingö (4/10).

Någon som ha haft samma problem på senaste tiden?
Ibland får man försöka några gånger innan det står bonuskort registrerat, det kan vara lite trixigt med vissa läsare. Jag har inte märkt av att den vägen skulle vara stängd annars.
 

vicce

Medlem
Japp! :)
Först EB-kortet för att få 1/2 poäng per liter, sedan betal/kreditkort som är kopplat till Preem för att få 1/2 poäng per liter samt 10/15/20 poäng per 100 kr. 1/2 kr per liter gäller för obemannad/bemannad station, och 10/15/20 poäng per 100 kr beror på vilket kort du har.

Tack för svar!

Då ska jag leta reda på mitt EB kort och lägga det i bilen... Inte använt det på väldigt länge. :)

EDIT: När ni kopplade ert EB kort till Preem, fick ni då någon bekräftelse via mail? Jag hittar ingen, och funderar på om det verkligen blev rätt gjort, då det gått ca 5 veckor sedan jag tankade, och jag har inte fått några poäng än...
 
Last edited:
När ni kopplade ert EuroBonus kort till Preem, fick ni då någon bekräftelse via mail? Jag hittar ingen, och funderar på om det verkligen blev rätt gjort, då det gått ca 5 veckor sedan jag tankade, och jag har inte fått några poäng än...
Jag fick bekräftelse via e-post. Välkommen som kund hos Preem eller något sådant.
 

jsn

Medlem
Försöker sent om sider komma upp på banan här, jag har precis börjat tanka på preem istf shell/st1... :confused: Jag använder ett FirstCard så jag kan inte ansluta det för att få "dubbla poäng", men för att komma åt de första poängen räcker det då att dra mitt EB-kort först och sedan betala med FC? Eller behöver jag förregistrera mig någonstans för att kunna använda EB-kortet?
Om jag vill betala i automaten snarare än i kassan, är det då bara att dra EB-kortet först följt av FC-kortet? Eller skall det göras på något annat sätt?
 

JohanW

Medlem
Försöker sent om sider komma upp på banan här, jag har precis börjat tanka på preem istf shell/st1... :confused: Jag använder ett FirstCard så jag kan inte ansluta det för att få "dubbla poäng", men för att komma åt de första poängen räcker det då att dra mitt EB-kort först och sedan betala med FC? Eller behöver jag förregistrera mig någonstans för att kunna använda EB-kortet?
Om jag vill betala i automaten snarare än i kassan, är det då bara att dra EB-kortet först följt av FC-kortet? Eller skall det göras på något annat sätt?

Du som har ett SAS EuroBonus-kort ansluter det i kombination med ett valfritt bank-, kredit- eller betalkort. Du fyller i kortnumret från ditt betalkort under ”Bankkortsnummer” och därefter ditt EuroBonus-nummer.
SAS EuroBonus - Preem.se

Fungerar i automat. Tryck in EB-kort först så säger den Bonuskort registrerat och sen använder du ditt bankkort.
 
Toppen