Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

RickardG

Medlem
Jag brände en på ARN-OSL för att ha en billig men flexibel biljett. Om man vet vad man gör kan det vara riktigt bra värde i att göra sådana saker, framförallt om den annars bara skulle gå ut.
Absolut, hellre än att den förfaller. Men den kan vara värd 240 000 poäng utnyttjad på rätt sätt så det svider en del att inte kunna dra större nytta av den.
 

Luke

Medlem
Det har ju ställts en del frågor om vad som händer vid övergång från premium till Elite under året. Allt är nog redan besvarat, men tänkte ändå dela med mig av mina erfarenheter. Jag gjorde ansökan online, och inom ett par dagar kom 20k baspoäng in på kontot. Enligt samtal till AMEX så skall all spend från det gamla kortet följa med över till det nya, och mitt fall därmed direkt generera en andra voucher. Detta skedd dock inte (i mitt fall) automatiskt, så jag var tvungen att ringa igen och då triggade AMEX kundtjänst manuellt voucher #2 direkt. Landade i brevlådan ett par dagar senare.

Dock verkar det ha blivit ngt knas med AMEX online-kontot vid övergången. Jag kan se alla transaktioner för det nya kortet och hur många poäng de genererar, men total spend för året ute i högermarginalen uppdateras inte. Detta spelar ingen roll för mig, men mer intressant är att det helt plötsligt dock upp ett nytt "+-tecken" bland transaktionerna för någon vecka sedan, och mycket riktigt landande voucher #3 i brevlådan igår. Verkar alltså som om min spend ändå började om på det nya kortet, så nu funderar jag över om voucher #4 kommer senare i höst...:)

Tror att detta har hänt någon annan tidigare här på forumet, men frågan är väl om alla vouchers verkligen finns där om man skall nyttja dem nästa år. Och så skall man ju ha poängen också...
 

RickardG

Medlem
Jag kan se alla transaktioner för det nya kortet och hur många poäng de genererar, men total spend för året ute i högermarginalen uppdateras inte.
Detta problem har de haft länge och jag har fått bekräftat att de känner till problemet och "jobbar på en lösning".
 

FF#1

Medlem
Jag brände en på ARN-OSL för att ha en billig men flexibel biljett. Om man vet vad man gör kan det vara riktigt bra värde i att göra sådana saker, framförallt om den annars bara skulle gå ut.
Precis, visst är det ju kul att maxa men ibland är det ju vettigt trots att glamourfaktorn är låg och sen är det ju en "trygghet" att ha en eller två såna liggande om det dyker upp nått.
 

vicce

Medlem
Jag har idag ett Premium kort som jag tänkte byta ut mot ett Elite. Vet att det bara gäller nya kunder, men om någon är villig att försöka, för att se om det är så att det ändå trillar in 18.000 poäng på kontot, så är denne välkommen att skicka ett PM.

Om det inte skulle fungera, får jag då ändå ett Elite kort men ingen bonus på 18.000 poäng?
 

Bryant

Medlem
Jag har idag ett Premium kort som jag tänkte byta ut mot ett Elite. Vet att det bara gäller nya kunder, men om någon är villig att försöka, för att se om det är så att det ändå trillar in 18.000 poäng på kontot, så är denne välkommen att skicka ett PM.

Om det inte skulle fungera, får jag då ändå ett Elite kort men ingen bonus på 18.000 poäng?

Jag har alltid på bonusar från Amex trots att jag haft ett kort. Nu senast 200.000 AMexrewards.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen