Senaste nytt

COOP Medmera mer

RickardG

Medlem
Antagligen baseras priserna på olika månader, elområde eller något annat i uträkningen som skiljer. Jag tror nämligen inte godel har kWh pris under inköpspris, även om det inte är omöjligt med den månadsavgiften...

Jag gav då upp med GodEls hemsida då det har gjort sitt yttersta för att dölja prismodellen. Som sagt så är det enda vettiga jämförelsen påslaget och månadsavgiften, inte kWh pris nån random månad i random hörn av Sverige, men de företag som har dyrt pris har såklart intresse att förvirra :)
Jag har inte grävt mer i detaljerna, det jag redovisade är vad som finns att läsa på bolagens sidor där avtal tecknas. Alla tre gäller samma postnummer.
GodEl räknar så här
image.jpg


Fortum
image.jpg

Göta
image.jpg
 

schrute

Medlem
Brukar höra 10öre per poäng är OK och detta är väl inte så långt från det? 984:- för 9000 poäng?
Ok, jag kanske sa lite för mycket där och är osäker på det egentliga värdet av EB poäng. Jag tycker inte det är värt 10 öre per EB, men min poäng är snarare att kostnaden är högre än vad många här skrivit.
 

vicce

Medlem
Jag funderar på att skaffa ett MedMera kort då jag tänkte börja betala räkningar med Betalo, men inte vill betala 2,5% som det är med MC och Amex. Det jag funderar på är om jag ska ta MedMera Mer eller MedMera betala efter. Jag antar att det är MedMera Mer jag ska ha då jag får 2poäng per krona hos partners (Betalo är väl en partner?).
 

RickardG

Medlem
Jag funderar på att skaffa ett MedMera kort då jag tänkte börja betala räkningar med Betalo, men inte vill betala 2,5% som det är med MC och Amex. Det jag funderar på är om jag ska ta MedMera Mer eller MedMera betala efter. Jag antar att det är MedMera Mer jag ska ha då jag får 2poäng per krona hos partners (Betalo är väl en partner?).
Du ska ha MedMera Mer, annars får du bara 0,5 poäng från Betalo.
 

vicce

Medlem
Du ska ha MedMera Mer, annars får du bara 0,5 poäng från Betalo.
Okej, då är jag med. Tack för snabbt svar!

Då kommer nästa fråga. Kan man betala in i förväg till sitt MedMera Mer kort? Om jag har en kredit på säg 15.000:-, men ska betala räkningar för 25.000:-. Kan jag då sätta in pengar så jag har ett minus saldo? Som på SAS Amex och SAS MC? Där kan man ju betala fakturan i förväg så att balansen på kontot alltid är 0, om ni förstår hur jag menar?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MrPlow

Medlem
Okej, då är jag med. Tack för snabbt svar!

Då kommer nästa fråga. Kan man betala in i förväg till sitt MedMera Mer kort? Om jag har en kredit på säg 15.000:-, men ska betala räkningar för 25.000:-. Kan jag då sätta in pengar så jag har ett minus saldo? Som på SAS Amex och SAS MC? Där kan man ju betala fakturan i förväg så att balansen på kontot alltid är 0, om ni förstår hur jag menar?
Ja.
 
Toppen