Senaste nytt

Menzies lounger ARN T5

DanneS

Medlem
Jag flyger mest inrikes, ARN-MMX och ibland är man ju ute i god tid och behöver slå ihjäl nån timme. Jag är inte EBG och policyn säger att vi reser i SAS Go, således har jag inte tillträde till SAS lounge i T4.

Jag undrar om man kan komma in i T5 för att utnyttja Menzies lounger i T5 och sedan gå till T4 när det är dags att flyga?
 

AntonL

Medlem
@DanneS Ja du kommer in på T5 även om du ska flyga inrikes! Security och loungepersonal kan säga annat ibland, eller påpeka att "du ska ju resa på T4, detta är T5"... Men det är OK att gå in på T5! Vilket jag gör ibland om jag åker sent plan hem.
 

olo

Medlem
Om det är en tredjeparts lounge som sökes, så borde väl Aurora på T2 ligger bättre till från T4?

Nu har jag aldrig varit på Arlanda T2, men har förstått här på forumet att det skall vara den bästa loungen.

Om det går att komma in på T2, med T4-biljett har jag således inte provat, men det borde ju inte vara någon skillnad? Framförallt då det går det att åka transferbuss airside från T5 till T2.
 

FF#1

Medlem
Har inte heller provat på T2 med T4 biljett. Dock har jag åkt transferbuss flera ggr, funkar bra. Men det borde gå in direkt
 
Toppen