Senaste nytt

Blue1 sålt till irländska CityJet!

Någon som har en ide om vilka linjer dessa CRJ-900 kommer köras?

Jag skulle utgå att användas först och främst på avgångar ut från HEL. Dessa plan passar bra för linjerna HEL-ARN/CPH/OSL undantag vissa rusch hours avgångar,som 17:30 HEL-ARN då B737-700 täcker bättre behovet och efterfrågan.
 
A

Aurora

Guest
Jetime och Bratheens, Cimber och Blue1 just nu.
Snart försvinner Blue1 och Flybe+CityJet kommer in som wetleasebolag.

Feil.

Jettime skal helt ut. Braathens går inn i BRA- og skal også ut.

Cimber er heleid av SAS. Flybe og Cityjet gjenstår da som wetlease.

Til sammenlikning har lufthansa Eurowings, germanwings og hadde de ikke en annen city-ettellerannet? Air France har HOP og BA har ørti forskjellige greier med alt fra sun air til seg selv. Med konkurransen i bransjen i dag er det dessverre utviklingen vi kommer til å se mer og mer av. Skal man beholde sine egne ansatte må man ha en del av flåten som er wetlease og andre mer eller mindre kreative løsninger.
 

Agö

Medlem
Feil.

Jettime skal helt ut. Braathens går inn i BRA- og skal også ut.

Cimber er heleid av SAS. Flybe og Cityjet gjenstår da som wetlease.

Til sammenlikning har lufthansa Eurowings, germanwings og hadde de ikke en annen city-ettellerannet? Air France har HOP og BA har ørti forskjellige greier med alt fra sun air til seg selv. Med konkurransen i bransjen i dag er det dessverre utviklingen vi kommer til å se mer og mer av. Skal man beholde sine egne ansatte må man ha en del av flåten som er wetlease og andre mer eller mindre kreative løsninger.

Har du någon källa på att Jetime ska sluta flyga ATR för SAS?
 

olo

Medlem
Vet vi något mer om det här? Bara några månader kvar...

Hur många nya flyg ger dess 8 CRJ? Ersätter de några B717 eller är de redan utfasade?

Vet vi var de får bas? ARN? Något om nya destinationer?
 

VAA717

Medlem
SK kommer åtminstone från April 2016 lägga in CRJ för några avgångar på sträckan ARN-VAA.
Även ATR skall användas mer frekvent på sträckan vilket tyder på att Saaben fasas ut (Braathens regional).
 

pswe

Medlem
SK kommer åtminstone från April 2016 lägga in CRJ för några avgångar på sträckan ARN-VAA.
Även ATR skall användas mer frekvent på sträckan vilket tyder på att Saaben fasas ut (Braathens regional).
Insprirerad av ditt inlägg kollade jag Arlanda-Vilnius som jag använder en del. Från och med månadsskiftet mars/april försvinner SAABen även där till förmån för främst CRJ, men även 737-700 vissa avgångar. Det innebär ganska rejält fler säten på rutten, vilket jag tror kan fungera, det är ofta väldigt fullt både på CPH och ARN avgångarna, och en del av den transfer som idag går via CPH mot Norge och Göteborg vill man kanske försöka få över till ARN istället.
 
Toppen