Senaste nytt

Checka in allt - resa utan handbagage

Av olika anledningar flög jag utan min carry-on och utan rock till LHR häromdagen. Man kände sig lite lätt "naken" när allt var incheckat men det var också väldigt skönt. Bara att sätta sig utan några strul.

Finns en poäng att resa lätt och enkelt, vad säger ni?
 

Najk

Medlem
framför allt är det skönt om det är mycket folk i loungen att slippa tänka på väskan.
 

agehall

Medlem
Jag undviker i det längsta att checka in något. Det händer allt för ofta att bagaget inte kommer till samma ställe, vid samma tid, som jag själv.
 

rob74

Medlem
Ja, ibland kan det vara skönt att inte ha något alls med sig på planet. Möjligen en taxfree-påse med på hemvägen då... ;)

Samtidigt är det skönt att slippa vänta på bagagerouletten (läs: ej fungerande prio-hantering) när man kuskar inrikes. De senaste resorna har jag bara haft carry-on och såååå skönt det har varit att bara knalla ut ur terminalen och ta mig vidare. Denna resa jag just nu är på har dessutom ett par ganska tajta flyg bokat med 3 olika PNR.
 

nilsson

Medlem
Jag har bara fått min väska försenad på väg från USA, även om det var ett tag sedan sist. Alla gångerna så underlättade det att få den hemkörd dagen därpå. Jag har alltid handbagage dock.
 

rvarttinen

Medlem
Flög nyligen YUL -> DCA, tvungen att lämna ifrån sig kabinväskan i en liten hiss i gaten. Passera en liten sluss och sedan ombord. Rätt skönt, faktiskt, att slippa alla dessa 'oversized' väskor i kabinen. Väl framme på DCA så fick vi tillbaka våra väskor i gaten.
Personalen sade att detta är standard när de flyger till DCA, har nog med säkerhetsskäl att göra - beroende på inflygning så passerar man nära Pentagon och inte långt från Vita Huset och en del andra byggnader av vikt ...
 

GOTATH

Medlem
Gjorde en kul sak när jag och två kompisar skulle ner till mitt ställe i Grekland i somras. Jag åkte helt utan baggage; inget incheckat och inget handbaggage. Var ganska kul att se deras miner när de ser och förstår att jag inte har någon väska med mig!;)
 

Gnopps

Medlem
Så länge jag reser utan familjen brukar jag lyckas packa allt i en vanlig kabinväska, jag tycker det är skönt att slippa vänta på bagaget. De gånger jag checkat in allt känner jag mig också naken, är så van att dra väskan efter mig. Men ändå skönt och avslappnande att inte tänka på något.
 
Toppen