Senaste nytt

Star-Alliance-förmåner utan fysiskt TK-Elite-kort?

Slinter

Medlem
Exakt som du skriver ! detta har förvånat mig massor av gånger, och speciellt på Lufthansas/ Swiss senator lounger. där kräver dom att få se ett kort med Star Alliance Gold. Annars blir man hänvisad till business loungen med plus, fast det står EBG på boardingkortet.
Hände mig också för två veckor sedan, Damen vid senator loungen: "Do you have your gold card sir?" Visade boardingkortet med *G men hjälpte inte. Flög med SAS+ så gick in i LH business loungen bredvid istället. I Tyskland verkar det gälla att ha plasten med sig.
 

Anfield

Medlem
Hände mig också för två veckor sedan, Damen vid senator loungen: "Do you have your gold card sir?" Visade boardingkortet med *G men hjälpte inte. Flög med SAS+ så gick in i LH business loungen bredvid istället. I Tyskland verkar det gälla att ha plasten med sig.


ordnong.png
 

Jonas C

Medlem
Hände mig också för två veckor sedan, Damen vid senator loungen: "Do you have your gold card sir?" Visade boardingkortet med *G men hjälpte inte. Flög med SAS+ så gick in i LH business loungen bredvid istället. I Tyskland verkar det gälla att ha plasten med sig.
I München och Berlin ville de inte se kortet. Bara i Frankfurt som de är petiga med att dra kort i läsaren.
 
Toppen