Senaste nytt

Poäng intjäning på Qatar Airways

Torsi

Medlem
Om man missar sin första flight från doha till Stockholm och får en biljett på Oslo och sedan Oslo-Arlanda med sas.
Åt vilken allians går poängen?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    53,7 KB · Visningar: 292
Jag har bokat CAI - DOH -CDG via Qatars hemsida. Utresa 12 november, ankomst Paris 13 november. På min betalda biljett (ej award) så är första sträckan First (A), från Doha till Paris blev det Business (D). Har nu haft mailkontakt med Qatar Airways och uppgraderat Doha - Paris till First class. 30 000 Qmiles så allt frid och fröjd trodde jag. När jag ser på bekräftelsen så ser jag att min bokningsklass i och med upgrade ändrats till bokningsklass Z. När jag kollar Brithis Airways calculator så genererar flight i Z-klass ingenting?!

Min ursprungliga betalda biljett (A resp D-klass) genererar 200 (60+140) avios till mitt BAEC, men om jag förstår rätt så genererar min upgrade (A resp Z-klass) bara 60 avios, totalt sett. Ingenting för sträckan Doha - Paris som gått från D-klass till Z-klass. Stämmer detta eller tänker jag fel? Missar i så fall 140 avios, som ändå min ursprungliga bokning skulle ha gett.
 

matado

Medlem
Man får inte poäng baserat på den nya bokningsklassen när man uppgraderar med poäng. Så jag skulle tro att du får poäng enligt D vilket var din bokning.
 
Toppen