Senaste nytt

Boka 2:1 resa till Tokyo med Eurobonus poäng?

Hej!
har fått en 2 för 1 resa med Star Alliance på poäng. Har runt 200.000 poäng innestående just nu.
Tanken var att flyga till Tokyo under April-Maj nästa år i business eller first.
Vi är två personer och tänkte vara borta en vecka 10-dar.

Enligt:
http://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf
Så behöver jag 190.000 poäng för First.

Kollade SAS sida och ringde även till deras Star Alliance bokning, men hittar bara Economybiljetter de kunde också erbjuda mig en business resa med nått polsk flygbolag, nej tack.

När släpps vettiga biljetter? Är det bara att glömma first och rikta in sig på business?
Vilka flygbolag ger oss en trevlig upplevelse på sträckan Stockholm-Tokyo utan mer än 1 byte.
 

seat56f

Medlem
First kan vara rätt knepigt, särskilt om ni är 2.

Jag hittar tillgänglighet i business med Swiss via Zürich 10-18 maj.

Hittar du platser med SAS har det fördelen att då debiteras inget bränsletillägg. Flyger du något annat Star Alliancebolag får du räkna med några tusenlappar per person i avgifter/tillägg, jämfört med hundralappar på SAS.
 

VonMögen

Medlem
Börja med att kolla på bonusplatser på united.com och sök sträcka per sträcka. Om du bara ska komma undan med 1 byte är det ANA och Lufthansa du är att välja på för First. Utan att ha kollat är jag rätt säker på att det nu åtminstone finns first stolar FRA-ICN under april/maj och sen får du ta dig i business ICN-TYO men då blir det 2 stopp...
 

Hylve

Medlem
Borde heller inte vara några problem med first-stolar hos Thai till BKK och sen vidare i first till Tokyo. Det blir dock 2 stopp, men att spendera ett av stoppen på en massagebänk och i F-loungen i Bangkok kanske går att överleva?:)
 

spritfet

Medlem
Gör samma resa som du i november med följande taktik:
1. Boka Lufthansa C via Frankfurt eller München. Biljetter finns i dagsläget ti-on-to t o m 20 januari, så du får vänta med att boka tills cirka 4 månader innan.
2. Boka om till First när Lufthansa släpper stolar, 14 dagar innan. Kostar 150:- för ombokning per person om jag inte minns fel.

Alternativt kan du leta efter ANA-platser, men brukar vara svårt att hitta...
 

palmen

Moderator
Med max 1 byte så har du inte mycket val om du vill flyga First, då är det ANA eller Lufthansa som gäller.
ANA kan ha biljetter vid den tidpunkten (har inte sökt själv), annars får du leta bokning med Lufthansa i Business och hoppas det släpps biljetter i First 14 dagar innan avresa (brukar vara hyfsat bra tillgänglighet till just Tokyo).
Ett annat alternativ som kan vara aktuellt är att flyga Business till Bangkok från Arlanda och sedan vidare i First till Tokyo.

Jag skulle dock inte hänga upp mig allt för mycket på enbart 1 stopp och tycker inte att 2 stopp ska vara en omöjlighet. Flyga till Frankfurt, vidare till Bangkok med Thai i F och sen till Tokyo i F. Det korta hoppet till Frankfurt är inga problem enligt mig om du får First istället för Business. Jag skulle göra det alla dagar i veckan.

För att söka bonusbiljetter så finns det en bra guide för sökning via Uniteds hemsida
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Sök sträcka för sträcka är bästa rådet.
Att kontakta Eurobonus och be dom leta upp en resa åt dig så får du troligtvis inte ut något vettigt över huvud taget.
 
Toppen