Senaste nytt

Är Indien värt att besöka?

Jonas C

Medlem
Sitter och kollar efter lite inspiration för nästa års sommarresa. Baserat på antalet poäng jag har så finns det snart tillräckligt för en resa till Indien, ett land som jag ännu inte har varit i. Min fråga nu är om det är värt att besöka Indien, eller om det bara blir en massa onödigt besvär? Vilka ställen i landet är värda att besöka och hur många veckor bör man spendera.

Delhi kommer att vara utgångspunkten i landet, så ett besök i Agra / Taj Mahal är ett måste.
 

agehall

Medlem
Även om Indien inte skulle stå högt på min lista över länder att åka till på semester så har jag svårt att säga att man inte borde åka dit - har man inte varit där finns det massor av saker att uppleva! Ta med valium och åk taxi i stadstrafiken tex!

Och vad du än gör - åk upp till Chandigarh och titta på hur det kan fungera med en europeisk stad mitt i Indien!
 
Sitter och kollar efter lite inspiration för nästa års sommarresa. Baserat på antalet poäng jag har så finns det snart tillräckligt för en resa till Indien, ett land som jag ännu inte har varit i. Min fråga nu är om det är värt att besöka Indien, eller om det bara blir en massa onödigt besvär? Vilka ställen i landet är värda att besöka och hur många veckor bör man spendera.

Delhi kommer att vara utgångspunkten i landet, så ett besök i Agra / Taj Mahal är ett måste.

Om Indien säger jag bara NEJ, det finns så många andra undebara platser i världen. Åka till Dehli sommartid är varmt, i värsta fall upp mot 50grader.
 

Senator

Moderator
Indien är polariserande. Jag måste erkänna jag brottades med att bo på lyxhotell med extrem fattigdom precis utanför muren. Jag har varit 3 gånger, och tillbragt totalt 25 dagar i Indien runt New Delhi. Jag vet ärligt inte om jag är sugen på att semestra alls i Indien.

Men att resan på sommaren vet jag inte om jag skulle. Tyckte det var fruktansvärt att vara där i juli. Jag kan i normala fall hantera värme, men jisses... Nej, för min del finns det massor annat att se, men det är nog som smaken och baken... :)
 

ondevall

Medlem
Det är en strålande idé att åka till Indien - en fascinerande kontinent man antingen älskar eller hatar! Men det är en dålig idé att åka dit på sommaren. Omänskligt hett eller nästan omänskligt hett + monsunregn.
 

Igorius

Medlem
Det är en strålande idé att åka till Indien - en fascinerande kontinent man antingen älskar eller hatar! Men det är en dålig idé att åka dit på sommaren. Omänskligt hett eller nästan omänskligt hett + monsunregn.
Vädret behöver i och för sig inte vara något problem. När jag var där (juli-augusti 2012, Delhi, Agra, Rajastan och en sväng upp i bergen) var det inte mycket mer än 30 grader, minns inte något överdrivet regnande heller.
 
Toppen