Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

Maja

Medlem
Funderar på Royal Plaza Hotel, någon som har några synpunkter kring detta?

15-22/2, 2 vuxna och 1 barn (6-år) är det som åker. Första gången vi är i Hong Kong. Har följt tråden, men har tyvärr inte blivit klokare på vart vi ska bo (än).
 

Miljon3

Medlem
Jag söker ett hotell med ordentligt poolområde och inte bara en skuggig bassäng. Någon som har några tips? Kan också tänka mig att bo utanför Hongkong om det behövs. Shenzhen kanske?
Four seasons har ett rätt så nice poolområde med kall och varm pool osv. Enda grejen är att det inte direkt är något ekonomiskt hotellval.
 

johisco

Medlem
Letar också då vi är där en dryg vecka i november. Tänkte försöka komma under 2000 per natt men verkar inte jättelätt om man vill bo någorlunda.
 

Anfield

Medlem
Någon som bott på Regal Airport Hotel ? funderar på att ta en natt där med tanke på att flyget går 09:10 hem ?
Skönt att bara knata till gaten !

Vilken lounge använder ni som flyger sas ? funkar den för tre på en EBG ? eller ska jag söka upp en PP lounge ? då vi båda har PP .
 

Maja

Medlem
Bokade detta jag med i dag ! kunde även boka lounge för vår 11 åring.

Vad bokade ni för rumstyp? Och hur har ni löst det med sängarna? Tolkar det som om ni rester 2 vuxna och en 11-åring?

Vad fick ni betala extra för loungetillgång för 11-åringen?

Letar som bekant hotell för mig, maken och vår 6-åring men har svårt att hitta alternativ då jag inte är intresserad av att dela en king size säng alla tre...
 

Maja

Medlem
Någon som bott på Regal Airport Hotel ? funderar på att ta en natt där med tanke på att flyget går 09:10 hem ?
Skönt att bara knata till gaten !

Vilken lounge använder ni som flyger sas ? funkar den för tre på en EBG ? eller ska jag söka upp en PP lounge ? då vi båda har PP .
Uppdatera gärna med en tråd efter er resa! Är oerhört nyfiken då vi gör samma resa i februari och har exakt samma funderingar om ett hotell nära flygplatsen sista natten. :)
 

Magnus.j93

Medlem
Jag har bott på Regal Hotel Causeway Bay. En absolut favorit. Maten var otroligt bra. Fanns allt från enklare buffé till en absolut stjärnkrog högst upp.Samt att det fanns en häftig pool högt upp på hotellet med lite av loungekänsla. Måste ge ett minus till check-in. Väldigt litet område och tog väldigt lång tid tyvärr. Annars ett grymt hotell med ett fenomenalt läge. :)
 

Anfield

Medlem
Vad bokade ni för rumstyp? Och hur har ni löst det med sängarna? Tolkar det som om ni rester 2 vuxna och en 11-åring?

Vad fick ni betala extra för loungetillgång för 11-åringen?

Letar som bekant hotell för mig, maken och vår 6-åring men har svårt att hitta alternativ då jag inte är intresserad av att dela en king size säng alla tre...


Jag mailade hotellet med mina önskemål om rum med lounge för alla tre ( detta har inte varit lätt i Hong Kong, de flesta hotell har en 13 eller 16 års gräns i loungen ), frukost för alla tre, extra säng för junior och utsikt mot hamnen.
Dom svarade mig och gav mig 2 förslag var av jag valde det större av dom två rummen !

Vet inte om jag fick betala något extra Jag fick ett totalpris som jag accepterade låg nog på drygt 3000 / natt
 
Toppen