Senaste nytt

Avis, missad tankning innan retur av hyrbil

AtleFlyg

Medlem
Säkerligen men så fungerar det definitivt inte överallt. Det är en straffavgift som följer av avtalsvillkoren och en ganska enkel regel att följa.

Lustigare då med t.ex. Gold Car härnere i Alicante som chargar dig för en full tank vid hämtning och sedan återbetalar vad som finns kvar när du lämnar tillbaka kärran.

Även Avis i Alicante gjorde så i somras
 

jonten

Medlem
Med jobbets avtal på Hertz så tankar de gratis, de lägger dock på momsen på soppan. Så den blir 25% dyrare.
Tror de vill ha 300-400 plus moms annars plus soppan.

Har hänt några ggr att de frågat om jag tankat bilen, då brukar jag svara att det får de göra gratis. Då får man en halvsur blick, "ahha ni har det gratis i avtalet". Det är ju alla tänkbara avgifter de tjänar på. Att hyra ut en mellanklass till mig för 348:- per dygn kan de inte bli rika på...
 

Najk

Medlem
Det är normalt att det fungerar på det sättet. Exakt vad det kostar är beroende på bolag och avtal. Hyrde bil i Pisa i somras och var förbi 6 mackar på väg till flygplatsen och ingen av dem tog kort. Det slutade med att jag lämnade tillbaka bilen med halv tank, och den hyrbilsfirman ( Maggiore) tog betalt för drivmedlet, där var det ett litet påslag och sedan för arbetskostnaden, ett par hundra. Kan tycka det var rimligt, men blev väldigt förvånad av att så få mackar tog kort.
 

Bryant

Medlem
Hänt mig i Miami. Var aningen tankspridd när jag letade bensinmack och vips så var jag i Avis garage på flygplatsen.

De la på ca 60 $ vilket var mer än dubbla vad det hade kostar själv att tanka men jag tänkte på vad soppa kostar i Sverige och kände mig nöjd.

@Agö, bara jag ser namnet Gold Car blir jag förbannad!
 

KNA

Medlem
Kollade vad Sixt i Malmö tog för att fylla upp bensintanken när jag lämnade tillbaka en hyrbil för ett tag sedan , var nästan samma som bensinpriset
 

marbe166

Medlem
När jag hyr av Hertz i Sverige specificerar de på hyreskontraktet vad en fyllning av en tom tank skulle kosta, jag har för mig de tar 1280 kr för att fylla en 70-liters V70-tank, det skulle isf ge 18,28 kr/l.
 
Toppen