Senaste nytt

Fyra Aegean legs innan 24/11 från Göteborg?

Maja

Medlem
Sent ska syndarna vakna... Ska jag satsa på att behålla mitt A3 Guld eller ska jag bara förlita mig på att mitt TK Guld (via status match) som jag har till 01/17 ska hålla mig flytande och sedan böka med att behålla statusen via TK.

Vad är lättast/billigast?

Tips på resealternativ?

Är starkt begränsad till fre em-sön kväll och sedan v.44 då hela veckan står till förfogande.

EB Guld kommer jag inte lyckas flyga ihop (har i skrivande stund en tor GOT-EWR som jag kommer försöka köra en OT till bus, och sedan en tor GOT-HKG i eco. Båda dessa flygningar är i jan/feb så efter kvalificeringsperioden för A3).

Så tips på vad som är smartast att göra för att vara säker på att jag har kvar min guldstatus inom Star Alliance?
 

GOTATH

Medlem
Det absolut enklaste är att köpa ett EBG på Marknadsplatsen. Alternativ 2 är att skaffa ett Amex elite och få 20000 baspoäng som tar dig en bit mot EBG. Gällande tips för Aegean är det troligtvis flyg från Stockholm/Köpenhamn till någon trevlig grekisk ö med Aegean som gäller :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Fick ett rätt intressant tips, ifall man bara hittar svindyra Aegean-flyg om man som syndare vaknat sent; en tur och retur Aten med fulflyg (eller annat billigt flyg) och därifrån köra fyra A3 inrikessegment, vilket bör gå att få för ca 1500 kr.

Själv ska jag passa på att kolla in Thessaloniki, en av de billigaste och enklaste inrikesdestinationerna. När jag letade såg jag att även t.ex. Rhodos och Heraklion samt Chania var rätt överkomliga.
 

olo

Medlem
Fick ett rätt intressant tips, ifall man bara hittar svindyra Aegean-flyg om man som syndare vaknat sent; en tur och retur Aten med fulflyg (eller annat billigt flyg) och därifrån köra fyra A3 inrikessegment, vilket bör gå att få för ca 1500 kr.

Själv ska jag passa på att kolla in Thessaloniki, en av de billigaste och enklaste inrikesdestinationerna. När jag letade såg jag att även t.ex. Rhodos och Heraklion samt Chania var rätt överkomliga.
Eller flyga till Istanbul och därifrån flyga till godtycklig destination i Grekland via Athen. Jag har tidigare sett Istanbul - Athen - Thessaloniki för en tusenlapp t&r.
 

mylabel

Medlem
Alt1 : Fre 13Nov GOT-GVA via ARN med sas + 6hr sightseeing i GVA , GVA-SKG Via ATH
Sön 15Nov SKG-ARN via ATH , ARN-GOT

Alt2 : Fre 13Nov GOT-BRU via CPH med sas , BRU-SKG via ATH
Sön 15Nov SKG-ARN via ATH , ARN-GOT

Båda alternativ kostar ungefär 2500+- kr alltihop
Ps. Använd multicity på BRU/GVA - SKG -ARN och köp GOT-BRU/GVA , ARN-GOT separata.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Fick ett rätt intressant tips, ifall man bara hittar svindyra Aegean-flyg om man som syndare vaknat sent; en tur och retur Aten med fulflyg (eller annat billigt flyg) och därifrån köra fyra A3 inrikessegment, vilket bör gå att få för ca 1500 kr.

Själv ska jag passa på att kolla in Thessaloniki, en av de billigaste och enklaste inrikesdestinationerna. När jag letade såg jag att även t.ex. Rhodos och Heraklion samt Chania var rätt överkomliga.

OBS! Läste på SAS Sales info att från den 25OKT2015 flyttas ett antal inrikesrutter i Grekland över från Aegan (A3) till Olympic Air (OA). Detta berör ATH - AXD, CHQ, EFL, IOA, JKH, KGS, KVA, LXS, MJT och SMI. (Har ingen aning vad dessa förkortningar står för ;))

I och med det försvinner möjligheten att tjäna och använda poäng på dessa sträckor.
 

NyfikenGrau

Medlem
Ah, det är ju bra att veta! De viktigaste/tätaste/billigaste verkar klara sig dock; Thessaloniki (SKG), Heraklion (HER), Rhodos (RHO).
CHQ (Chania) tror jag var en av de bättre MR-destinationerna, synd om den försvinner.
 
Toppen