Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

DHXSTHLM

Medlem
Delar med mig lite erfarenheter:

Flög SAS från Oslo till ARL i Fredags, och till Oslo från ARL nu i morse.

OSL-ARL: Frågade om en flaska vatten, varav serveringsdamen tog upp lista, checkade av mitt namn och hittade inte mig som EBD. Varav jag visade smartpass, och detaljerna från SAS appen. Men den obekväma situationen löste sig ganska snabbt då jag fick höra att de "trodde mig" men att jag skulle registrera mitt EBD kort (varit EBD sen det infördes) så liknande situationer inte skulle upprepa sig. Vilket jag natruligtvis har gjort. Fick en Anton Berg choklad för "besväret" och ett ordentligt smile på väg ut.

ARL-OSL: Sur flygvärdinna, jag frågade om mangosmoothie, surisen bad sedan sin kollega att hämta en mangosmoothie. Behövde inte visa något. Blev frågad om jag ville ha något mer precis innan serveringen tog slut. Smile på väg ut.

En gång för längesedan (2004) skrev jag i en SAS utvärdering att "Den enda gången ni ler, är när man stiger av planet". Vilket mer eller mindre fortfarande är aktuellt.
 

Joshua

Medlem
Idag mellan ARN-CPH, reste i GO klass. (rad 14) (ej normal pendlartid för en gång skull så uppfattade ej att det var +50% EBG/D)
Knappt en fråga/attention om jag önska Kaffe eller Te, men påvisade att jag ville ha en flaska vatten, han börja fiffla med betalmaskinen varav jag lite diskret försökte visa att jag hade ett EBD kort som han stirra länge på och sedan utbrast i ett "Jahaa" (på danska) och tummen upp. Fick ett leende när jag gick av igen av samma person (de verkar altid gladast när man går av .-) ) Så det här med att de kollar av manifest verkar inte vara en standard.
 

Joshua

Medlem
Aldrig blivit tilltalad med namn som EBG/EBD(sen det kom) senaste 5åren oavsett GO/Plus/Business oavsett jag flyger inrikes/nordiskt/Europa/världen :-/
 
Toppen