Senaste nytt

Affärsflygandets gråa, trista vardag–med Ukraine International Airlines från Berlin Tegel till Kiev

MegaFlyer

Medlem
Skön rapport!

Har någon koll på om alla Air Berlin flyg går från denna helvetesterminal?! Tittar på flyg t Berlin i oktober och Air Berlin har bra priser.

Har också statusmatchat och såg fram emot en fet tysk guldlounge på hemmaplan i Berlin.
 

NyfikenGrau

Medlem
@MegaFlyer de flesta går från terminal C, men det finns upp till 3 delar av terminalen beroende på hur man räknar. Ju högre gatenummer desto värre ;)

Airport map

Upp till C57 är inget att skriva hem om, men helt ok och du har till och med det "exklusiva vänteområdet" längst till vänster vid lägsta gatenumret.
Mellanområdet 60-69 är ganska vanligt för Skandinavien, ingen höjdare men kopplat airside till föregående riktiga C genom trappor och en gång.

C80-89 är The Horror, en helt avskild byggnad för flyg till diverse uddaländer. Finns inget där av värde om man inte älskar extra nitiska säkerhetskontroller och kala betongväggar.

Men man vet aldrig, har man riktig tur kan man få flyga till/från Arlanda i terminal A, som annars mest är reserverad för de tyska inrikeslinjerna, Abu Dhabi och USA.

Åk ut till flygplatsen i god tid och prova både Air France o British Airways lounge (tillträde till båda med topbonus gold), båda i tornet längst till vänster i terminal A.
 

lnixon

Medlem
Mmm, Tegel. Jag flög därifrån för första gången för några månader sedan. Man kommer dit trött och sömnbrusten efter en konferensvecka och hamnar mitt i Kafkaland. Taxin släpper av en vid terminalen, men när man kommer inte finns inte den vanliga groundside/airside-gränsen, utan varje gate har en egen incheckningsdisk och säkerhetskontroll? Verkar det som? Fast min gate finns ingenstans? Va, ska jag ut ur terminalen igen? Och bort till den plåtladan? Med jättekön utanför?

Berlin behöver sin nya flygplats, kan man lugnt säga. Fast det senaste jag hörde var att de nya rökevakueringssystemen som hängts in visat sig överskrida den statiska last som taket är dimensionerat för, så ingen fick längre komma in i byggnaden eftersom taket kunde rasa när som helst...
 
Toppen