Senaste nytt

Bonus till/från Visby

forastero

Medlem
Det här är väl mer en bonusprogramsfråga, men jag hittade ingen bra kategori att lägga den i...

Frågan är kort och gott: Finns det något bonusprogram som går att använda på flygningar till och från Visby? (I första hand VBY-ARN/BMA, men även andra sträckor) Malmö Aviation har ju ingen poängintjäning på den sträckan, SAS flyger dit bara på sommaren och det verkar då vara codeshare med t ex Skyways, Gotlandsflyg verkar inte ha något bonusprogram (?), osv. Norwegian är de enda jag hittat men de flyger också bara den sträckan under sommarmånaderna.
 

Roger J

Medlem
SAS flyger själva dit på sommaren. Då tjänar du Star Alliance-miles som vanligt (t.ex. Eurobonus). Annars är det nog som du alltså verkar förstått en lite svår destination. :(
 

Jacob

Medlem
I sommar kan du även flyga Wideroe från Oslo som ger poäng, om du tycker det är roligare. ;)

Men om man borträknar sommarmånaderna är det ganska hopplöst med poäng. Tidigare fick man poäng på Skyways (som flyger Arlanda-Visby) men det tog som sagt slut för något år sedan.
 

forastero

Medlem
SAS flyger själva dit på sommaren. Då tjänar du Star Alliance-miles som vanligt (t.ex. Eurobonus). Annars är det nog som du alltså verkar förstått en lite svår destination. :(
När jag sökte tidigare hos SAS var alla flighter jag hittade markerade med JZ eller annat flygbolag - nu testade jag igen med andra datum och destinationer och då dök SK-flighter upp också. Det verkar bara vara "egna" flighter fyra dagar i veckan under sommaren (VBY-ARN och vice versa sö, må, to, fr de veckor jag kollade). Så det gäller att kolla vid bokning om man vill ha poäng :)

*edit: Jag sökte från början på VBY-ARN-CPH, det var då codeshareflighter dök upp.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Så här ser det ut i sommar.

Stockholm Arlanda-Visby

SK 77 ARN 12:40 VBY 13:20 736 0 1--45-- 00:40
SK 77 ARN 20:35 VBY 21:15 73W 0 ------7 00:40

Visby-Stockholm Arlanda

SK 78 VBY 13:50 ARN 14:30 736 0 1--45-- 00:40
SK 78 VBY 21:45 ARN 22:25 73W 0 ------7 00:40

Oslo-Visby

WF 222 OSL 11:10 VBY 12:35 DH3 0 --3--6- 01:25

Visby-Oslo

WF 223 VBY 13:00 OSL 14:25 DH3 0 --3--6- 01:25
 
Toppen